اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد؛

از چهارشنبه‎سوری تا چهارشنبه‎سوزی/ گلستان در انتظار تدبیر مسئولان+تصاویر

نفس زمستان به شماره افتاده، طبیعتِ چهارمین فصل سال 92 واپسین روزهای خود را سپری می‎کند، حال باید منتظر ماند و دید که مسئولان گلستان برای روزهای پایانی سال چه تدابیری دارند تا آیین کهن چهارشنبه‎سوری تبدیل به چهارشنبه‎سوزی نشود.

از چهارشنبه‎سوری تا چهارشنبه‎سوزی/ گلستان در انتظار تدبیر مسئولان+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، همه ساله به رسم آیین باستانی در سراسر کشور مراسم چهارشنبه‎سوری برگزار می‎شود، مراسمی که شاه‎کلید کاهش آسیب‎هایش به دست مسئولان داده شده که اگر درست تصمیم‎گیری و برنامه‎ریزی کنند شادی‎ها به زیبایی تقسیم خواهد شد.

مسئولان همواره توجه به فرهنگ را دغدغه اصلی خود می‎دانند اما فقط دغدغه داشتن مشکلی را حل نمی‎کند، مشکلات با داشتن مدیریت جامع مرتفع می‎شود که اگر آن را رفیق راه کرده و تنها به شعار دادن بسنده نکنیم یقینا شاهد اتفاقاتی خوشایند خواهیم بود.

معمولا آخرین چهارشنبه سال حال و هوای خاصی دارد، همه شاد و خوشحالند و جنب و جوش عمومی در خیابان‎های سطح شهر گویای این موضوع است که مردم خود را آماده میزبانی از بهار طبیعت می‎کنند.

مردم برای بیان شادی و سرورشان در مراسم چهارشنبه‎سوری در کوچه پس کوچه‎های شهر آتش روشن می‎کنند، دور آتش حلقه می‎زنند و شروع به پریدن از روی آن می‎کنند، چه صفا و صمیمیتی در میان‎شان موج می‎زند، حتی جلوه شادی و سرور کودکان دیدنی است، از قدیم‎الایام مرسوم بوده که این رسم آیینی را همه ساله مردم در چهارشنبه آخر سال زنده نگه می‎دارند.

اما قصه آتش‎بازی به همین جا ختم نمی‎شود، در گوشه دیگری از شهر، صدای مهیب ترقه و بمب‎های دستی را که می‎شنوی مو بر تنت سیخ می‎شود، ترس و وحشت در محیط حاکم می‎شود حتی عابران پیاده‎ای که از آنجا می‎گذرند هراسان محل را ترک می‎کنند؛ حکایت قصه‎ای تلخ، دلها را می‎آزارد زمانی که ناگهان صدای فریاد کودکی توجهت را به خود جلب می‎کند، وقتی که می‎بینی بر اثر بی‎احتیاطی یک جوان یا نوجوان حادثه‎ای دلخراش رخ می‎دهد، که تاوان این اشتباه را باید کسی که مقصر نیست پس بدهد.

آری؛ پرتاب تکه‎ای از شیشه بطری حامل مواد منفجره بر چشمان زیبای کودک اصابت می‎کند و به چشم برهم زدنی خنده قشنگ کودکانه را به کوله‎باری از غم و گریه مبدل می‎سازد.

خوب است کمی تامل کنیم؛ آخر چرا چهارشنبه آخر سالی که می‎تواند نویدبخش روزهای شیرین باشد را به کام خود و خانواده تلخ کنیم و به جای اینکه سال جدید را در آغوش گرم خانواده و بر سر سفره هفت‎سین به سر ببریم بر روی تخت بیمارستان با درد و رنج سپری کنیم.

یقینا تدبیر مسئولان گلستان شاه‎کلیدی برای پیشبرد برنامه‎ها خواهد بود تا چهارشنبه‎سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل نشود و روزهایی که می‎تواند خاطره‎انگیز باشد به لحظه‎هایی خطرآفرین تبدیل نشود.

انتهای پیام/83001/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول