اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته منابع طبیعی صورت می‌گیرد

کاشت 5600 اصله نهال در پلدشت

فرماندار پلدشت گفت: هفته منابع طبیعی 5 هزار و 600 نهال در پلدشت توزیع و کاشته می‌شود.

کاشت 5600 اصله نهال در پلدشت

جبار طالبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ و احیای منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه تداوم زندگی بشر و تمام موجودات وابسته به طبیعت و حفظ و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست است، ادامه داد: منابع طبیعی در توسعه و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشور نقش به سزایی دارد و در این رابطه بهره‌برداری صحیح از منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت است.

طالبی خاطرنشان کرد: درختان در جلوگیری و کاهش آلودگی هوا نقش اساسی دارند و باید مسئله درختکاری به عنوان یک سنت ترویج شود و برای کاشت نهال‌های جدید در پارک‌ها و خیابان‌ها از درختان دارای محصول و متناسب با خاک آن منطقه استفاده شود.

وی عنوان کرد: همزمان با نخستین روز از هفته منابع طبیعی جشن درخت کاری در یکی از مدارس پلدشت برگزار شد و برنامه‌های این هفته با حضور مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری پلدشت با شعار با مردم برای مردم آغاز شد.

وی ادامه داد: بعد از این مراسم اعضای حاضر در برنامه با حضور در پارک آراز شهر پنج اصله نهال به صورت نمادین به یاد شهدای پلدشت کاشتند.

طالبی توزیع نهال پس از برگزاری آیین نماز جمعه، نهال‌کاری در مزار شهدا با همکاری همه ادارات، تشکل‌ها و اقشار مختلف مردم و... را از برنامه‌های هفته منابع طبیعی در پلدشت عنوان کرد.

فرماندار پلدشت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال تاکنون 101 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی از متصرفان در پلدشت باز پس گرفته شده، یادآور شد: این عرصه‌های منابع ملی از 30 نفر متجاوز باز پس گرفته شده و این افراد به مقامات قضائی تحویل داده شدند.

انتهای پیام/61005/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول