اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه خیریه و نیکوکاری رعد سنندج:

525 معلول کردستانی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را کسب کردند

مدیرعامل مؤسسه خیریه و نیکوکاری رعد سنندج از ارائه خدمات فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی به 525 معلول کردستانی خبر داد.

525 معلول کردستانی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را کسب کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، وفا ربیعی امشب در  همایش معلولین در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: مؤسسه رعد سنندج به منظور معرفی توانمندی‌های معلولان استان و جذب حمایت‌های خیرین در این حوزه فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 87 آغاز کرده و هم‌اکنون در این مؤسسه آموزش‌های مختلفی در رشته‌های کامپیوتر، حسابداری، خیاطی، نجاری، کیف‌دوزی، نازک‌کاری، معرق‌کاری و زبان انگلیسی به معلولین جسمی و حرکتی ارائه می‌شود.

مدیر عامل موسسه آموزشی نیکوکاری رعد سنندج افزود:‌ مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد سنندج موسسه‌ای است مردم‌نهاد، که به منظور توانبخشی فیزیکی به معلولین استان و آموزش علوم، فنون و حرفه‌هایی که به کار و اشتغال آنان منجر شود، تاسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال پایدار و رفع مشکلات معیشتی معلولان همواره از بزرگترین دغدغه‌های آنان به شمار می‌آید و با توجه به خلاء موجود در استان این مؤسسه تشکیل شده است و در طول فعالیت 5 ساله خویش تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای را در این خصوص انجام داده است.

ربیعی افزود: توانمندسازی فیزیکی فرد معلول با ارائه خدمات فیزیوتراپی و گفتار درمانی، توانمندسازی روانی با محوریت روانبخشی، خودباوری، اعتماد به نفس، آموزش علوم در رشته‌های مختلف کامپیوتر، زبان خارجه و حسابداری، آموزش تعمیر لوازم الکترونیکی، خیاطی، رشته‌های مختلف هنری همچون نازک‌کاری، نقاشی، خطاطی، قاب‌سازی، گلسازی و معرق از جمله فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده این مجتمع در طول این چند سال بوده است.

مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد سنندج تصریح کرد: این مجتمع تنها مرکز توانبخشی و آموزش حرفه‌ای معلولان بوده و با 10 نفر پرسنل خود در ساعات مختلف روز به معلولان استان ارائه خدمت می‌کند.

ربیعی اظهار داشت: اعطای مدرک معتبر آموزشی و تحصیلی به فارغ‌التحصیلان با کمک و زیر نظر مراجع علمی ذیصلاح، پیگیری اشتغال تا حد خودکفایی و گسترش توانمندی مالی مجتمع و مشارکت خلاق توان‌خواهان در توسعه و آبادانی استان از دیگر اهداف تعریف شده است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: تاکنون 525 کم‌اندام (معلول) دوره‌های آموزشی را در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای و صنایع‌دستی دیده‌اند و موفق به کسب مهارت شده‌اند و 10 درصد این افراد نیز دارای شغل پایدار و درآمدزایی ثابت هستند.

ربیعی خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه خدمات آموزشی و کارآفرینی هم‌اکنون جمع کثیری از معلول کردستانی با خانواده‌هایشان زیرپوشش این مؤسسه بوده و خدمات بیمه، درمان، مشاوره، مددکاری و رفع مشکلات مسکن آنان نیز توسط این مؤسسه پیگیری می‌شود.

وی اعلام کرد: این موسسه تنها به کمک‌های مردم خیر و نیکوکار متکی است و خدمات آن رایگان است.

انتهای پیام/79006/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول