اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

استان اصفهان ظرفیت‌های قوی در حوزه علم و فناوری دارد

استاندار اصفهان گفت: وجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در اصفهان، حاکی از پتانسیل قوی این استان در علم و فناوری است.

استان اصفهان ظرفیت‌های قوی در حوزه علم و فناوری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار با دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اظهار کرد: اصفهان از پتانسیل قوی در بخش‌های صنعت و تولید علم برخوردار است.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان با برخورداری از 10 هزار واحد صنعتی و تولید 70 درصد از فولاد و 50 درصد از سیمان و مصالح ساختمانی و 40 درصد از صنایع دستی، 10 درصد از تولید برق کشور و همچنین 25 درصد از فرآورده‌های نفتی، صنعتی‌ترین استان کشور به شمار می‌رود، گفت: وجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در استان اصفهان حاکی از پتانسیل قوی این استان در تولید علم و فناوری است.

وی به لزوم تقویت تعامل این دو بخش اشاره کرد و افزود: متأسفانه تعامل قوی بین بخش صنعت و علم در استان وجود ندارد و لازم است مسئولین امر در این زمینه تلاش کنند.

زرگرپور با ابراز امیدواری از اینکه رئیس جدید شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بتواند در تقویت این روابط تأثیرگذار باشد، افزود: اهمیت این شهرک در ایجاد تعامل و همکاری بخش صنعت و مراکز علمی استان بر کسی پوشیده نیست.

استاندار اصفهان گفت: اصفهان ظرفیت بالقوه‌ بالایی در علم و فناوری دارد و باید این ظرفیت‌ها در ابعاد مختلف صنعت، کشاورزی، هنر به بالفعل تبدیل شود.

انتهای پیام/2301/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول