اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

مسائل اقتصاد مقاومتی به برگزاری جلسات و همایش‌ها ختم نشود

امام جمعه جیرفت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند؛ «توجه به درون از عوامل اقتصاد مقاومتی است»، ابراز داشت: دستورات در این زمینه حکیمانه است، مسئولان این موارد را جدی بگیرند و فقط به برگزاری جلسات و همایش‌ها ختم نشود.

مسائل اقتصاد مقاومتی به برگزاری جلسات و همایش‌ها ختم نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تبریک سالروز ولادت حضرت کبری زینب (س) و روز پرستار و تقدیر از پرستارانی که در بیمارستان یا منازل از بیماری پرستاری می‌کنند، اظهار داشت: امیدواریم همه ما بتوانیم از حضرت زینب(س) به عنوان یکی از ثمرات گهربار زندگی حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) الگو بگیریم.

وی ابراز داشت: حضرت زینب (س) نقش تعیین کننده‌ای در به ثمر رساندن، جریان عاشورا داشت و اگر ایشان حضور نداشتند، معلوم نبود، نهضت امام حسین (ع) به اهداف خود می‌رسید یا نه که این انسان اندیشمند و دانشمند با حرکاتی مدبرانه و هوشمندانه بعد از شهادت امام حسین (ع) و یاران او نهضت را به ثمر رساند.

عسکری با اشاره به 15 اسفند ماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی بیان داشت: طبیعت و تمام نعمت‌های زیست محیطی مجموعه ارزشمندی هستند که خداوند متعال آن‌ها را به عنوان امانت و بهره‌مندی صحیح در اختیار ما قرار داده است.

وی با بیان اینکه از طبیعت استفاده کنید اما نباید به آن  صدمه وارد کرد، افزود: درباره تمام نعمت‌ها از ما سؤال می‌شود، باید تدابیر خوب منابع طبیعی و زمینه بهره‌وری بیشتر مردم فراهم شود این نعمت‌ها از موارد امتحانی خداوند متعال هستند که ما از این منابع چگونه استفاده کنیم که در این راستا اگر همکاری مردم نباشد اقدامات منابع طبیعی به ثمر نمی‌رسد.

امام جمعه جیرفت با اشاره 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی عنوان داشت: این نهاد از نخستین بنیادهای مقدسی است که توسط حضرت امام راحل بنا شد، این نشان‌دهنده اهمیت توجه به محرومان است، کسانی که از نظر معیشتی مشکل دارند از این طریق آبرومندانه نیازهای خود را تأمین می‌کنند، کمیته امداد مجموعه‌ای مطمئن و پای کار است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ادامه داد: یکی از ارکان تحقق این سیاست حکیمانه مقام معظم رهبری توجه به ظرفیت‌های داخلی است که در هفته جاری یکی از موضوعاتی که در مجلس خبرگان رهبری توجه جدی به آن شد، این مهم بود، یکی از اقداماتی که اقتصاد را مقاومتی می‌کند، اقتصاد دور از ربا است.

عسکری تصریح کرد: خداوند متعال بیان داشته است که اقتصاد ربوی نابود شدنی است، سیستم‌هایی که بر اساس صدقات و دستگیری از مردم و قرض‌الحسنه هستند، ماندگار می‌شوند و رشد می‌کنند.

وی اظهار داشت: یکی از ارکان جدی اقتصاد مقاومتی توجه به درون است و در این راستا مردم باید محصولات داخلی را استفاده کنند و صنعتگران هم باید به تولیدات خود توجه داشته باشند، این درخواست از صنعتگران داخلی وجود دارد که تولیدات خوبی داشته باشند.

امام جمعه جیرفت افزود: توجه به تولیدات داخلی موجب توسعه داخلی می‌شود، یکی از این امور مهم به ویژه در بخش کشاورزی تولید بذر در داخل کشور است که مسئولان امر باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند و نیازهای داخلی را تأمین کنند تا نیازمند خارج از کشور نباشیم، استکبار هوشمندانه عمل می‌کند و بذری را که به ما می‌دهد، عقیم است و نمی‌توان از آن بذر تولید کرد.

عسکری با بیان اینکه در زمینه کشاورزی خوب عمل نشده است، گفت: در منطقه ما در تولید بذر گندم خوب عمل شده است اما همه نیازهای ما فقط این نیست، ما در شهر خود افراد تحصیل‌کرده رشته‌های کشاورزی داریم اما بذر مورد نیاز کشاورزان منطقه را از خارج کشور وارد می‌کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «توجه به درون از عوامل اقتصاد مقاومتی است»، ابراز داشت: دستورات در این زمینه حکیمانه است، مسئولان این موارد را جدی بگیرند و فقط به برگزاری جلسات و همایش‌ها ختم نشود و بعد از مدتی این دستور‌العمل هم به فراموشی سپرده نشود.

عسکری خاطرنشان کرد: مسئولان بخش کشاورزی جیرفت اگر در تولید بذر کارهایی انجام داده‌اند، گزارش عملکرد خود را بیان کنند و اگر نشده به دنبال آن باشند و مشکلات این بخش را برطرف کنند.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش الی‌ بیت‌المقدس در استان کرمان عنوان داشت: بسیاری از احکام دینی حد مشخصی دارند اما در مسائل دینی آمده است که هر چه در توان دارید، انجام دهید، هم آمادگی داشته باشید و هم این آمادگی را به نمایش بگذاریم و دشمنان خود را بترسانید.

عسکری افزود: این آمادگی در راستای بازدارندگی است، یکی از ماندگارترین عملیات‌های پیامبر اکرم(ص) عملیات فتح‌المبین است، پیامبر با برگزاری یک رزمایش بدون ریخت کمترین خونی مکه را فتح کرد.

امام جمعه جیرفت ابراز داشت: عرصه فرهنگ یک عرصه تأثیرگذار است که باید توجه جدی به آن شود، اگر جایی چیزی با مسائل فرهنگی در ستیز است از کنار آن راحت عبور نکنیم، همان‌طور که نماز، روزه و ... وظیفه ما است امر به معروف و نهی از منکر وظیفه یک فرد خاص نیست، وظیفه تک تک افراد است.

عسکری خاطرنشان کرد: در مقابل مسائل فرهنگی واکنش نشان دهید، برخی جریان‌ها مردم را آزمایش می‌کنند تا میزان حساسیت آن‌ها را بسنجند که اگر حساسیت نشان ندادند آن‌ها جلوتر بروند.

انتهای پیام/80002/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول