اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر چین در ایران:

روابط سیاسی و اقتصادی چین و ایران افزایش می‌یابد

سفیر چین در ایران گفت: ما با ایران مشکلی در امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نداریم و روابط چین و ایران افزایش می‌یابد.

روابط سیاسی و اقتصادی چین و ایران افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یوهونگ یانگ پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار کرمان اظهار داشت: حضور استاندار کرمان در این جلسه نشان می‌دهد که وی به روابط بین چین و ایران اهمیت می‌دهد.

وی با ابراز خرسندی از عضویت استاندار کرمان در اتاق بازرگانی ایران و چین عنوان کرد: استاندار کرمان به روابط چین و ایران مسلط بوده و سهم خوبی را در این ارتباط ایفا کرده است و ما از وی تشکر می‌کنیم.

سفیر چین در ایران ابراز داشت: طی دو روز حضور در استان کرمان از میراث فرهنگی این خطه بازدید کردیم و استان کرمان دارای فرهنگ درخشان و تاریخ دیرینه است و ارزش بازدید کامل را دارد.

یانگ اذعان داشت: در استان کرمان مشاهده کردیم که با رهبری مقام معظم رهبری و تلاش مسئولان، استان کرمان به طور سریع توسعه یافته و این امر قابل تعجب و خوشحالی است.با وجود محدودیت وقتی که برای حضور در کرمان داشتیم از شهر کرمان و خارج از شهر هم بازدید کردیم و توسعه این مناطق قابل تعجب و قابل توجه است. از توسعه کرمان خیلی خوشحال شدیم و ما آرزو می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران بیشتر رونق داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه روابط ایران و چین به دوران‌های گذشته برمی‌گردد، ادامه داد: بعد از برقراری جمهوری اسلامی ایران روابط ایران و چین به طور قابل توجه توسعه یافت و عوامل خارجی و تاریخ رفت و آمد دو کشور و دوستی مردم دو کشور بر این امر تاثیر داشت و ما دو کشور فقط دوستی داشته و داریم و مشکلی در امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نداریم.

سفیر چین در ایران گفت: رمز کلیدی توسعه روابط ایران و چین این است که نه تنها دوستی بین دو ملت برقرار است بلکه رؤسای جمهور ایران و چین و دیگر مدیران و مسئولان به روابط دو کشور اهمیت زیادی می‌دهند.

یانگ ابراز داشت: بعد از تشکیل دولت‌های جدید ایران و چین ملاقات نخست را رؤسای جمهور دو کشور داشته‌اند و چند بار تماس تلفنی برقرار کرده‌اند و رؤسای جمهور دو کشور تاکید کردند که روابط ایران و چین را توسعه دهیم. روسای جمهور ایران و چین در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و توسعه دوجانبه به تفاهم مهمی رسیدند و همه را برای توسعه روابط دو کشور هدایت کردند.

سفیر چین در ایران عنوان کرد: مطمئن باشید دولت جدید چین در یک دوره پنج ساله و حتی بیشتر می‌تواند رابطه با ایران را به نحو مطلوبی توسعه دهد و پیش‌بینی می‌کنم که روابط چین و ایران به سطح بالاتری برسد و با پشتیبانی رؤسای دو کشور روابط تجاری به طور قابل توجهی توسعه یافته است.

یانگ ادامه داد: حجم تجاری بین ایران و چین در 2011 افزایش یافته و به 40 بیلیون دلار با افزایش 8.5 درصدی رسیده است.با وجود تحریم خیلی جدی بیگانگان بر ایران بسیاری از شرکت‌های خارجی ایران را ترک کردند، اما شرکت‌های چینی ادامه به کار داشتند و در پست خودشان بودند و هستند.

وی خاطر نشان کرد: شرکت‌های چینی برای منافع مشترک ایران و چین و مردم ایران در این کشور هستند و به کمک و کار خود ادامه می‌دهند، لذا بیش از 100 شرکت چینی در ایران فعالیت می‌کنند.حجم سرمایه‌گذاری چین در ایران افزایش می‌یابد و ظرفیت بالایی در زمینه سرمایه‌گذاری ایران و چین است و این روابط آینده باشکوهی دارد و ما شرکت دولتی و خصوصی تشکیل می‌دهیم که در ایران سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند.

سفیر چین در ایران با اشاره به همکاری چین و استان کرمان ابراز داشت: 20 پروژه توسط چین در استان کرمان در حال انعقاد قرارداد و یا بررسی است.

انتهای پیام/80019/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول