اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تکاب:

جشن نیکوکاری نماد مهرورزی وتسکین آلام بشری است

امام جمعه تکاب گفت: جشن نیکوکاری نماد مهرورزی و تسکین آلام بشری است.

جشن نیکوکاری نماد مهرورزی وتسکین آلام بشری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تکاب حجت الاسلام عبدالله محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته برگزاری جشن‌های نیکوکاری را نماد مهرورزی عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این جشن‌ها قدری از آلام نیازمندان را بکاهیم.

وی افزود: پایگاه های جشن نیکوکاری در روز 17 اسفند ماه در مصلی های نماز جمعه شهرستان تکاب استقرار یافته و به جمع آوری کمک های نمازگزاران اقدام می نمایند.

امام جمعه تکاب اضافه کرد: مردم نوع‌دوست شهرستان تکاب نیز همواره حضور گسترده و مطلوبی در این برنامه‌ها دارند و شاهد اهدای کمک‌های بسیار خوبی برای نیازمندان هستیم.

محمدی به خطبه بعدی اشاره کرد و در مورد غیبت، آثار سوء غیبت و راه‌های جلوگیری از آن سخنرانی کرد.

وی یادآور شد: بازگو کردن زشتی‌های دیگران و غیبت آنها همواره مورد نکوهش بوده همچنان که در احادیث بسیار به کراهت از آن یاد شده است.

امام جمعه تکاب افزود: غیبت عبارت است از یاد کردن دیگرى به چیزى که اگر باخبر شود خوش نمى‌دارد یعنى نقص کسى را نزد دیگران به قصد نکوهش ذکر کردن بوده که این نقص ممکن است جسمانى یا اخلاقى یا رفتارى باشد.

محمدی در جمع نمازگزاران عنوان کرد: البته غیبت باید در نزد عرف نقص قلمداد شود چرا که غیبت صرفاً به وسیله گفتار نیست، بلکه نوشتن و اشاره‌کردن نیز مشمول عنوان غیبت است.

وی با بیان اینکه هر کس از مرد یا زن مسلمانى غیبت کند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذیرد مگر این که غیبت شونده او را ببخشد، ادامه داد: حدیث است که اگر کسی‏ به برادر مومن خود تهمت بزند، ایمان در روح او آب می‏ شود آن چنان که نمک‏ در آب حل می‏ شود و ایمان برای شخص باقی نمی‏‌ماند.

محمدی اضافه کرد: اینها را برای این می‏‌گویم که از افراط و تفریط‌‌ ها برحذر بوده و بدانیم عیب ما جامعه مسلمانان، عیبی است که تاریخ حکایت می‏ کند.

انتهای پیام/61007/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول