اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت پلدشت:

آخرت خود را با کمک به نیازمندان تضمین کنیم

امام جمعه موقت پلدشت گفت: آخرت خود را با کمک به نیازمندان تضمین کنیم.

آخرت خود را با کمک به نیازمندان تضمین کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدشت حجت الاسلام قربانعلی بابایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اطاعت از خدا و رسول خدا همانطوری که خداوند در سوره حمد به آن اشاره کرده همنشینی با کسانی چون انبیاء، صدیقان، شهیدان و صالحان بوده که خدا نعمتشان داده است.

وی افزود: هفته منابع طبیعی، جشن نیکوکاری، ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را به همه هموطنان تبریک گفته و فرا رسیدن این سه مناسبت را گرامی می‌داریم.

امام جمعه موقت پلدشت به شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد و اذعان داشت: شعار امسال به نام «منابع طبیعی با مردم و برای مردم» نام‌گذاری شده است.

بابایی با بیان اینکه حفظ و صیانت از منابع طبیعی، آب و خاک مسئولیتی بر دوش تک تک آحاد جامعه‌ بوده، ابراز داشت: هفته منابع طبیعی فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و حفظ منابع طبیعی است البته هفته منابع طبیعی تنها منحصر به این هفته از سال نبوده و باید این اقدامات مستمر باشد.

وی به استفاده بهینه از منابع طبیعی محدود تصریح کرد: در کنار حفاظت از منابع موجود، توسعه و ترمیم مناطق آسیب‌دیده نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.

امام جمعه موقت پلدشت به جشن احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: آیات بسیاری در قرآن کریم وجود دارد که به رسیدگی به حال مسکینان و فقرا توصیه می‌کند.

بابایی با اشاره به نصایح امیرالمؤمنین خطاب به اصحاب خود، تصریح کرد: ایشان فرمودند: همواره به فکر پایین دست‌ها باشید و در علم به بالاتر از خودتان اکتفا کنید.

وی تصریح کرد: کمک به محرومان جامعه از رسالت‌های بزرگ کمیته امداد است که در این میان مردم و خیرین نیز نقش مهمی در رفع نیازهای اقشار محروم جامعه دارند.

امام جمعه موقت پلدشت به اهمیت نیکوکاری در کاهش فاصله طبقاتی میان اقشار مختلف جامعه، تصریح کرد: کمک‌های مردمی برای رفع نیازهای نیازمندان واقعی جامعه صرف می‌شود.

بابایی با اشاره به اقدامات انجام شده از محل مشارکت‌های مردمی، افزود: این کمک‌ها پس از شناسایی محرومان واقعی جامعه و با اولویت‌بندی نیازهای آنان به افراد اختصاص می‌یابد.

وی به فرارسیدن ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار تاکید کرد و عنوان کرد: حضرت زینب (س) با صبر و شکیبایی و ویژگی‌های اخلاقی منحصر به‌فرد مقام پرستار را در دشت نینوا چنان اعتبار بخشید که سالروز ولادت این بانوی بزرگوار به‌عنوان روز پرستار نامیده شده است.

امام جمعه موقت پلدشت یادآور شد: حضرت زینب (س) بزرگ پرستاری است که در سال‌های گوناگون حیات خود از پنج امام بزرگوار پرستاری کرده و با جان‌فشانی و از خودگذشتگی‌های خود لقب بزرگ پرستار همیشه تاریخ را زیبنده خود کرده و همگان را به یاد صبر، مقاومت و ایثار می‌اندازد.

بابایی خاطرنشان کرد: یکى از بارزترین ویژگی حضرت زینب (س) روحیه‌بخشى ایشان بود به‌طوری که این بانوی بزرگوار بعد از شهادت مادر روحیه‌بخش پدر و برادران بود و در واقعه عاشورا نقش مهمى را براى تسلاى بازماندگان ایفا کرد.

انتهای پیام/61007/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول