اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون مازندران خبر داد

جذب یک‌هزار میلیارد ریال در بخش تعاون مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: بانک توسعه تعاون استان امسال با جهش اعتباری بسیار خوبی که داشت توانست یک‌هزار میلیارد ریال در بخش تعاون جذب کند.

جذب یک‌هزار میلیارد ریال در بخش تعاون مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، علی بابایی‌کارنامی امشب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شرکت‌های تعاونی شهرستان‌های نوشهر و چالوس اظهار داشت: تمامی واحدهای تولیدی در عرصه صنعتی یا کشاورزی که دارای طرحی باشند و از نظر فنی اقتصادی در بخش تعاونی و خصوصی دارای توجیه باشند می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها یا ادارات تعاون، صنعت و معدن، یا جهادکشاورزی تسهیلات خود را اخذ کنند.

بابایی افزود: بانک توسعه تعاون استان امسال با جهش اعتباری بسیار خوبی که داشت توانست یک‌هزار میلیارد ریال در بخش تعاون جذب کند.

وی توجیه‌پذیر بودن طرح اقتصادی همراه با عدم معوقات بانکی و چک برگشتی را لازمه دریافت اعتبار دانست و  بیان کرد: بر اساس ماده 16 قانون بودجه سال 92 کشور افرادی که دارای بدهی معوق بانکی باشند می‌توانند با پرداخت بدهی خود در قالب اقساط پنج ساله موانع دریافت تسهیلات خودشان را بر طرف کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه 6 هزار و 500 تعاونی نیمه‌فعال و راکد در مازندران وجود دارد بیان داشت: بر اساس قانون هشدارهای لازم به این تعداد تعاونی غیرفعال و راکد داده شد.

وی اظهار داشت: تعاونی‌های راکد یا نیمه‌فعال تنها شش ماه نخست سال 93 فرصت دارند تا فعالیت اقتصادی خود را مجددا آغاز کنند اما در غیر این‌صورت دستور انحلال آنها صادر می‌شود و در اولین گام تعاونی‌های بزرگ و مردمی مانند مرزنشینان، سهام عدالت، دهیاران، فراگیر توسعه عمران شهرستانی و فراگیر دهک‌های مختلف در اولویت بررسی قرار دارند.

انتهای پیام/86019/ح20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول