اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا (س):

حضرت زینب (س) الگوی پاسداری از ارزش‌هاست

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا (س) گفت: حضرت زینب (س) به عنوان الگویی برای نسل کنونی محسوب می‌شود و به عنوان فردی است که امام زمانش را شناخت و از ارزش‌ها پاسداری کرد.

حضرت زینب (س) الگوی پاسداری از ارزش‌هاست

معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: زندگی حضرت زینب (س) دفتری است که برای همیشه باز مانده و دارای فضائل و ارزش‌هایی است که این بانوی بزرگوار در زندگی خود پاس داشتند.

وی خاطرنشان کرد: پیروی از امام زمان خود و پیام‌رسانی جریان کربلا از جمله ویژگی‌هایی است که در کارنامه حضرت نقش بسته است.

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا عنوان داشت: سیره و سبک زندگی حضرت زینب(س) در اطاعت از امام و عمل به ارزش‌ها، پاسداشت و انتقال ارزش‌ها از جمله ویژگی‌های این بانوی بزرگوار است که می‌تواند الگو و سرمشق باشد.

وی یادآور شد: ممکن است فردی دارای ارزشی باشد ولی نتواند این ارزش را منتقل کند ولی حضرت زینب(س) ارزش‌ها را پاسداشت و این ارزش‌ها را به دیگران منتقل کرد.

ظهیری تصریح کرد: حضرت زینب(س) چند امام معصوم مانند امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) را در زمان خود درک کرد ولی کمتر شخصیتی اینگونه است.

وی خاطرنشان کرد:‌ حضرت زینب(س) راوی خطبه مادرشان بودند و همواره در کنار امام زمان خود حضور داشتند و نقش بی‌بدیلی در جریان عاشورا و پیام‌رسانی این واقعه داشتند.

عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا عنوان داشت: حضرت زینب(س) به عنوان الگویی برای نسل کنونی محسوب می‌شود و به عنوان فردی است که امام زمانش را شناخت و از ارزش‌ها پاسداری کرد.

وی با بیان اینکه پاکی و پاکدامنی حضرت زینب(س) زبانزد خاص و عام است، گفت: این بانوی بزرگوار همواره اسلام را پاس داشت و در دامنش فرزندانی را پروراند که به مقام شهادت نائل شدند.

ظهیری یادآور شد: از جمله نشانه‌های بصیر بودن حضرت زینب(س) این بود که همیشه در کنار امام بود و از جمله ویژگی‌های وی صبر، آگاهی و بصیرت بود و عزتمندی ایشان سبب شد که نام ایشان جزو زنان غیور و شجاع در تاریخ ماندگار شود.

انتهای پیام/78003/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول