اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بین ‌‌منابع طبیعی، شهرداری شهرکرد و ‌ثبت احوال ‌چهارمحال و بختیا‌ری

‌تفاهم‌نامه احداث پارک موالید در شهرکرد منعقد شد

تفاهم نامه پارک موالید بین اداره کل منابع طبیعی و شهرداری شهرکرد و اداره کل ثبت احوال استان منعقد شد.

‌تفاهم‌نامه احداث پارک موالید در شهرکرد منعقد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، خسرو عبداللهی ظهر امروز در همایش روز درختکاری در شهرکرد، اظهار کرد: منابع طبیعی شامل جنگل‌ها، مراتع، تالاب‌ها، مرغزارها، بیشه‌زارها میراث نسل آینده هر کشوری است.

وی گفت: منابع طبیعی به عنوان بستر حیات و توسعه پایدار متعادل کننده اکوسیستم محیط زیست و پشتوانه بخش‌های کشاورزی، صنعت و سایر بخش‌های اقتصادی هر جامعه است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: ملتی می‌تواند در مسیر خودکفایی و توسعه پایدار گام‌های موفقی بردارد که منابع طبیعی آن در مسیر تکامل و تعالی باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: وظیفه همه ماست که در راستای حفظ، احیا و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی و میراث نسل آینده بکوشیم.

وی با اشاره به رویکرد امسال و باتوجه به شعار هفته منابع طبیعی که منابع طبیعی با مردم و برای مردم باشد، گفت: حفظ  و احیای منابع طبیعی با مشارکت مردم و دستگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

عبداللهی تصریح کرد: مدیریت و کنترل کوچ با مشارکت مرتعداران یک اصل است که باید مورد بررسی ملی و استانی قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری از دستگاه‌های دولتی خواست: طراحی و اجرای پروژه‌ها به نحوی باشد که کمتر شاهد آسیب رسانی و خسارت به منابع طبیعی استان باشیم.

وی بیان داشت: 12 و 500 هکتار از مراتع استان به 143 مرتعدار و خانواده روستایی اهدا خواهد شد.

گفتنی است، در این همایش تفاهم نامه پارک موالید بین اداره کل منابع طبیعی و شهرداری شهرکرد و اداره کل ثبت احوال استان امضاء شد.

همچنین تجلیل از تلاشگران نمونه، بازنشستگان اداره منابع طبیعی، نمونه‌های پروژه اجرایی منابع طبیعی و آبخیزداری، محافضان افتخاری جنگل و مرتعداری استان و کارمندان نمونه این دستگاه از دیگر برنامه‌های جنبی همایش روز درختکاری در شهرکرد بود.

انتهای پیام/68005/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول