به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داوود محمدی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تکریم و تجلیل از مقام معلم باید با جایگاه آنان مطابق بوده و بیشتر جنبه عملیاتی و کاربردی داشته باشد.
وی افزود: در تجلیل از مقام معلم در کنار انجام کارهای معمول، باید روی این موضوع کار فرهنگی عمیق انجام داد؛ بهطوری که جایگاه معلم در اذهان عمومی تثبیت شود.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کار اساسی برای عملیاتی و کاربردی کردن تقدیر از معلمان این است که واقعا در این خصوص پژوهش صورت گیرد و به شکل اساسی و ریشهای به نتیجه برسد.
محمدی تصریح کرد: در فرانسه زمانی که برخی مشکلات اجتماعی از حد معمول فراتر رفت، گروهی متشکل از پژوهشگران و اندیشمندان شروع به کار بلندمدت، علتیابی مشکلات و ارائه راهکارهای متناسب با شرایط آن روز فرانسه کردند و پس از 10 سال نتایج پژوهشها و راههای مقابله با آن را به بخشهای مختلف جامعه خود ارائه دادند.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: در ایران نیز در خصوص موضوع مقام معلم اگر کاری به همین شکل در بلندمدت برای بررسی ریشهای این موضوع انجام شود، نتیجه آن در آینده ملموس میشود.
وی بیان کرد: محتوای کتابهای درسی کشور به موضوع تجلیل از مقام معلم نمیپردازد یا در صورت پرداختن به آن، ناچیز است؛ در حالی که باید محتوای کتابهای درسی با نیازهای روز جامعه سازگاری داشته باشد و پس از پایان تحصیلات مدرسه بتوان نتیجه آن و میزان مهارتآموزی این دانشآموزان را بررسی کرد.
در این نشست آیتالله علی محمدی تاکندی نماینده سابق قزوین در مجلس خبرگان رهبری، روحالله عباسپور نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، مرتضی روزبه استاندار قزوین، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش قزوین و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی قزوین نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/77011/ط30