اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای کردستان:

زورخانه مسجد ثانی است/ تقدیر از دو پیشکسوت باستانی کردستان

رئیس هیئت پهلوانی کردستان از زورخانه به عنوان مسجد ثانی نام برد و افزود: ذکرها و اورادی که در این محل بیان می‌شود از جمله شاخصه‌هایی است که زورخانه را به این عنوان مفتخر می‌کند.

زورخانه مسجد ثانی است/ تقدیر از دو پیشکسوت باستانی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن بابایی چهارشنبه شب در مراسم تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای استان کردستان، اظهار کرد: زورخانه و ارزش‌های مربوط به آن در مرام و منش پهلوانی جاری و ساری بوده است.

وی از زورخانه به عنوان مسجد ثانی نام برد و افزود: ذکرها که در این محل ورزشی مذهبی بیان می‌شود از جمله شاخصه‌هایی است که زورخانه را به این عنوان مفتخر می‌کند.

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کردستان هدف از برگزاری این برنامه‌ها را احیا و تقویت منش پهلوانی ذکر کرد و گفت: همگان باید در توجه به این امر مهم کوشا باشند.

بابایی با بیان اینکه این تجلیل‌ها بهانه‌ای برای گرامیداشت یاد و نام بزرگان جوانمرد است، تصریح کرد: در اهمیت و نقش مهم ورزش زورخانه‌ای هیچ شکی وجود ندارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون ورزش زورخانه و گنجینه دانستن آن تصریح کرد: به همین منظور تقدیر از دو پیشکسوت این عرصه را ترتیب دادیم.

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه رشد و تعالی ورزش زورخانه و گرایش هر چه بیشتر جوانان به آن فراهم شود.

در این مراسم از دو پیشکسوت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کردستان به نام‌های سیدصالح سیدالشهدایی و حسین دیوانی با اهدای لوح‌های تقدیر و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

همچنین از سوی آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج به 3 باستانی‌کار خردسال که در این برنامه به اجرای حرکات زورخانه‌ای پرداختند، هدایایی تعلق گرفت.

انتهای پیام/79012/ک20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول