اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان خبر داد

اجرای طرح امداد و نجات نوروزی از 26 اسفندماه در گلستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: طرح امداد و نجات نوروزی از تاریخ 26 اسفندماه سال جاری تا 16 فروردین ماه 1393 به مدت 20 شبانه روز در استان اجرا می‎شود.

اجرای طرح امداد و نجات نوروزی از 26 اسفندماه در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی اکبری امشب در کارگروه آموزشی همگانی و امداد و نجات استان گلستان اظهار داشت: ارائه خدمات اولیه جست‌وجو، رهاسازی، نجات و انجام کمک‎های اولیه درمانی ضروری به مصدومان و مجروحان تصادفات در حوزه عملیاتی زیر پوشش از جمله خدماتی است که این طرح به دنبال آن است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری برای جابه‎جایی و انتقال مصدومان سوانح به مراکز درمانی از پیش تعیین شده، از دیگر فعالیت‎هایی است که این طرح آن را تعقیب می‎کند.

اکبری ادامه داد: ارائه خدمات امدادی اضطراری، از جمله اسکان و تغذیه به در راه‎ماندگان و انجام مراقبت‎های لازم تا رفع مشکل برابر ضوابط و مقررات نیز از خدمات مدنظر این طرح بهاری است.

34 پایگاه ثابت امداد و نجات آماده خدمات‎رسانی به مسافران نوروزی است

وی خاطرنشان کرد: تعداد 34 پایگاه امداد و نجات در قالب پست‎های ثابت امداد ‎و ‎نجات بین شهری، کوهستانی، جاده‌ای و هوایی فعالیت می‎کنند.

رئیس کارگروه امداد و نجات استان گلستان با اشاره به امکانات اجرای طرح امداد و نجات هلال احمر استان اذعان داشت: 20 دستگاه آمبولانس، هشت دستگاه خودروی نجات، دو دستگاه ست نجات، یک دستگاه آرگو، 13 دستگاه موتورسیکلت، موتور آمبولانس و خودروی کمک‎دار از جمله امکاناتی هستند که در این عملیات نوروزی به کار گرفته می‎شود.

اکبری یادآور شد: از جمله تجهیزات این طرح می‎توان به تعداد 20 دستگاه بی‎سیم ثابت، 42 دستگاه بی‎سیم سیار، 35 دستگاه بی‎سیم دستی و 110 خودروی امدادی اشاره کرد.

به گفته وی در این دوره زمانی، 5 هزار و 784 نفر روز به عنوان عوامل اجرایی طرح امداد و نجات نوروزی در استان فعالیت می‎کنند.

این مسئول گلستانی با تاکید بر اقدام جمعیت هلال احمر استان برای حفظ آمادگی امدادگران و نجات‎گران و تامین تجهیزات به منظور اجرای طرح‎های فصلی افزود: در سال جاری این جمعیت، اقدام به برگزاری دوره‎های تخصصی و برنامه‎های توان‎افزایی کرده است.

اکبری تصریح کرد: بازدیدهای میدانی پایگاه‎ها، تخصیص تجهیزات امدادی ارسالی از سازمان امداد به پایگاه‎ها، اجرای برنامه‎های توان‎افزایی و رفع نقص تجهیزات شعبه‎ها از جمله اقداماتی بوده است که طی سال جاری برای افزایش آمادگی انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون‎های آمادگی جسمانی برای تعیین سطح درجات، اجرای مانورهای تخصصی در شرایط واقعی و اجرای برنامه توان‎افزایی ویژه نجات‎گران مستقر در طرح با حضور بیش از 800 نفر از دیگر برنامه‌های این جمعیت برای آمادگی برای اجرای طرح نوروزی در استان بوده است.

اکبری ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‎های امدادی و عملیاتی استان در سال جاری شاهد بهاری عاری از حادثه باشیم.

انتهای پیام/83002/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول