اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار گوراب‌زرمیخ:

گوراب‌زرمیخ کم‌درآمدترین شهرداری کشور را دارد

شهردار گوراب‌زرمیخ گفت: شهرداری گوراب‌زرمیخ جزو کم‌درآمدترین شهرداری‌های‌ کشور است و نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات شهری و اجرای طرح‌های عمرانی باشد.

گوراب‌زرمیخ کم‌درآمدترین شهرداری کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، داود توفیقی امروز در جمع خبرنگاران انعکاس و بازتاب حقایق در جامعه را مرهون تلاش‌های بدون وقفه اصحاب رسانه دانست.

وی با بیان اینکه خبرنگاران با اطلاع‌رسانی درست کمک حال مسئولان و موجب دلگرمی مردم می‌شوند، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به‌موقع خبرنگاران در برف اخیر توجه مسئولان کشوری را به شهرستان جلب کرد.

شهردار گوراب‌زرمیخ تغییر نگرش مسئولان و پاسخگویی به نیازهای مردمی را مهم دانست و گفت: از نظرها و پیشنهادهای شهروندان برای توسعه و عمران شهر استقبال می‌کنیم.

وی گوراب‌زرمیخ را شهری محروم و بدون واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی عنوان کرد و یادآور شد: تنها درآمد شهرداری نیز دریافت عوارض از شهروندان است.

توفیقی با اشاره به اینکه تاکنون 30 درصد بودجه سال 92 به شهرداری گوراب‌زرمیخ اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: ممکن است بحث ارزش افزوده در کلانشهرها پاسخگو باشد اما شهرهای کوچک به ویژه گوراب‌زرمیخ را فلج کرده به طوری که شهرداری این شهر به پیمانکاران بدهکار است.

این مسئول با بیان اینکه گوراب‌زرمیخ تنها منطقه محروم شهرستان صومعه‌سرا است، خاطرنشان کرد: باید برای خارج کردن این منطقه از محرومیت گام اساسی برداشته شود.

وی اضافه کرد: محرومیت منطقه علاوه بر اینکه ساخت‌وسازها را به حد صفر رسانده است بر کسب و کار بازاریان تاثیر گذار بوده و  موجب شده تا شهرداری با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کند.

توفیقی، شهرداری گوراب‌زرمیخ را جزو کم‌درآمدترین شهرداری‌های کشور خواند و خاطرنشان کرد: درآمد شهرداری این شهر نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات شهری و اجرای طرح‌های عمران شهری باشد.

وی در بحث زباله گفت: هر ماه به طور میانگین حدود 110 تن زباله از گوراب‌زرمیخ جمع‌آوری و با پرداخت مبلغی آن را به کود عالی انتقال می‌دهیم.

این مسئول خدمت‌رسانی به شهروندان را وظیفه اصلی شهرداری دانست و یادآور شد: اتمام پروژه‌های نیمه کاره را در اولویت کارها قرار داده‌ایم و سپس به قول‌های که درباره بازگشایی خیابان پشت مسجد داده شده عمل می‌کنیم.

وی از مراحل پایانی طرح تفصیلی شهر گوراب‌زرمیخ خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح مسایل شهری و کاربری عرض معابر و ... بازبینی شده است و اجرای آن موجب رضایت شهروندان در امور شهری می‌شود. 

انتهای پیام/84003/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول