اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی همدان خبر داد

اشتغال‌زایی 2 هزار نفر در طرح گردشگری سیتی‌سنتر

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان گفت: در طرح گردشگری سیتی‌سنتر به طور مستقیم برای 2 هزار نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

اشتغال‌زایی 2 هزار نفر در طرح گردشگری سیتی‌سنتر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ایزدی عصر امروز در کارگروه میراث فرهنگی همدان که با حضور سرمایه‌داران طرح سیتی‌سنتر همدان برگزار شده بود اظهار داشت: این طرح دارای هایپرمارکت، تالار پذیرایی، هتل پنج‌ستاره، استخر، سونا، کارتینگ و ... است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در منطقه باغ میوه انجام می‌شود، افزود: این طرح در 8.5 هکتار برای 2 هزار نفر به طور مستقیم  و هزاران نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: این طرح در 200 هزار متر مربع پروژه اجرایی در طول سه تا پنج سال اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: این طرح با 2.5 هکتار به عنوان یک فضای اقامتی پیش‌بینی شده تا همه اقشار جامعه بتوانند از آن استفاده کنند.

طرح گردشگری خانه‌های روستایی در همدان

ایزدی یکی دیگر از طرح‌های در دستور کار را طرح ایجاد خانه‌های روستایی دانست و خاطرنشان کرد: این طرح به منظور توجه به گردشگری روستایی و استفاده از ظرفیت موجود در روستاهای استان در نظر گرفته شده است.

وی ابراز داشت: این طرح وضعیت مناسب ایجاد خانه‌های روستایی با قابلیت گردشگری را در دستور کار دارد که در آن از خانه‌های پیش ساخته و بتنی استفاده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان گفت: این طرح دارای 36 سوئیت، سفره‌خانه سنتی در فضای چهار هکتار است و می‌تواند فرصت خوبی برای استان همدان باشد.

وی در ادامه سخنانش اضافه کرد: امسال ستاد مرکزی اسکان مسافران نوروزی در ساختمان عین‌القضات خواهد بود که امیدواریم میزان رضایت‌مندی مسافران امروز افزایش یابد.

ایزدی تصریح کرد: پارک راه کربلا، پارکینگ بلوار کولاب، مجمع اداره کل ورزش جوانان کمپینگی برای چادرهای مسافران نوروزی است.

دستفروشان گنج‌نامه باید ساماندهی شوند

وی دستفروشان گنج‌نامه را یکی از معضلات منطقه توریستی گنج‌نامه برشمرد و افزود: وضعیت موجود وضعیت مناسبی نیست و باید از لحاظ جانمایی و بهداشتی ساماندهی شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری همدان خواستار تبدیل ضلع موازی دیوار سپاه به بازارچه صنایع دستی شد و اظهار داشت: در این طرح هم بحث اقتصادی و هم ایجاد رضایت در بین مسافران مورد توجه است.

وی نصب چادر را در منطقه باباطاهر همدان یکی دیگر از معضلات این شهر در ایام نوروز برشمرد و خاطرنشان کرد: باید با کمک شهرداری و نیروی انتظامی ممنوعیت نصب چادر در این مکان را عملی کرد.

انتهای پیام/89029/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول