اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش پلیس

باند سارقان احشام رشت متلاشی شد

رئیس پلیس آگاهی گیلان از متلاشی شدن باند سارقان احشام شهرستان رشت خبر داد.

باند سارقان احشام رشت متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد فلاح‌کریمی عصر امروز در نشست ستاد فرماندهی انتظامی استان چگونگی متلاشی شدن باند سرقت احشام در گیلان را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: به دنبال افزایش وقوع سرقت احشام در شهرستان رشت و ایجاد نارضایتی در بین شهروندان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی گیلان افزود: با تشکیل تیم‌های ویژه و بررسی شیوه و شگرد سرقت پرونده‌های ارجاعی در دایره سوم اداره مبارزه با سرقت تجمیع شد.

به گفته وی کارآگاهان اقدام به جمع‌آوری دلایل و مستندات پیرامون نحوه وقوع و شیوه و شگرد به‌کار رفته و نحوه حمل احشام مسروقه کردند.

فلاح‌کریمی تصریح کرد: کارآگاهان آگاهی در خلال رسیدگی به پرونده‌های مطروحه از دستگیری سه متهم با یک دستگاه خودروی پیکان وانت توسط پاسگاه انتظامی خشت مسجد شهرستان رشت آگاه شدند و تحقیقات خود را از این متهمان آغاز کردند.

وی گفت: با توجه به وجود دلایل، قرائن و تشابه مشخصات مظنونان با سارقان احشام متهمان به سرقت 63 رأس گاو اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان با اشاره به اینکه کارآگاهان آگاهی در ادامه تحقیقات خود سه نفر دیگر از همدستان سارقان را شناسایی کردند، ادامه داد: یک نفر خریدار احشام نیز شناسایی و دستگیر شد.

به گفته وی، متهمان با 26 شاکی به مقام قضایی معرفی و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

فلاح‌کریمی در تشریح نحوه سرقت باند سارقان احشام گفت: سارقان به صورت باندی با دو دستگاه خودروی پیکان وانت و نیسان در روستاهای اطراف شهرستان رشت احشام رها شده در شالیزار را با طناب مهار می‌کردند و به کنار جاده هدایت و سپس به داخل خودرو انتقال می‌دادند و بلافاصله از محل متواری می‌شدند.

وی سهل و آسان بودن سرقت احشام رها شده و زیادی‌خواهی سارقان را از دلایل ارتکاب سرقت احشام عنوان کرد.

این مسئول متذکر شد: از روستاییان می‌خواهیم در راستای پیشگیری از سرقت در نگه‌داری و مراقبت از دام‌های خود در شالیزارها دقت بیشتری کنند.

انتهای پیام/2300/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول