اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بنیانگذار مسابقات 24 ساعته بازی‌سازی در جهان:

سبک بازی 24 ساعته رایانه‌ای در ایران اجرا شد

بیناینگذار مسابقات 24 ساعت بازی‌سازی در جهان گفت: سبک بازی 24 ساعته رایانه‌ای برای نخستین در ایران اجرا شد.

سبک بازی 24 ساعته رایانه‌ای در ایران اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، حمزه آزاد بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه این مسابقات در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران گفت: در سال 2012 به اتفاق دانشجویان تهران توانستیم در یک دوره مسابقه بازی سازی 48 ساعته شرکت کنیم و از آنجا بود که ایده برگزاری این مسابقات شکل گرفت.

وی افزود: با تکمیل این پروژه در ایران توانستیم شرایطی را مهیا کنیم که نخستین بار در سطح جهان سبک بازی 24 ساعته را اجرا کنیم و در این زمینه از پرفسور خوشنود که یکی از اساتید ایرانی دانشگاه کالیفرنیا است کمک گرفتیم.

آزاد گفت: دانشگاه مازندران نیز توانست به خوبی از این طرح پشتیبانی کند و بستر برگزاری این مسابقات را فراهم آورد.

بنیانگذار مسابقات 24 ساعته بازی‌سازی در جهان در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری این مسابقات در ایران در ابتدا برای بسیاری از کشورها باور کردنی نبود، تصریح کرد: بسیاری از افراد باور نداشتند که کشور ما بتواند با وجود تحریم‌های وسیع چنین مسابقه‌ای را در سطح بین‌المللی برگزار کند ولی ما توانستیم این مسابقات را با حضور 142 تیم از 22 کشور جهان برگزار کنیم و نشان دادیم که ایرانی می‌تواند در سخت‌ترین شرایط هم به خواسته‌هایش برسد.

وی در ادامه گفت: موضوعی که ما برای این دوره از مسابقات در نظر گرفته بودیم موضوع «صلح و دوستی جهانی» بود که انتقال دهنده صلح دوستی ملت ایران به سایر کشورهای جهان بود.

آزاد در پایان با اشاره به ظرفیت بالای بازی‌سازی برای اشتغالزایی خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر در کشور آمریکا درآمد حاصل از بازی‌های رایانه‌ای حتی بیش از درآمد هالیوود بوده است و با توجه به نبوغ بالای ایرانیان می‌توان با توجه بیشتر به بازی‌سازی در زمینه‌های اقتصادی نیز رشد کرد.

انتهای پیام/86025/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول