اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فدراسیون ووشو مطرح کرد

ایران پیش‌رو در استعدادیابی ووشو با روش پیکرسنجی در جهان

دبیر فدراسیون ووشو گفت: ایران اکنون به عنوان کشور پیش‌رو استعدادیابی در رشته ورزشی ووشو در جهان است که برای استعدادیابی از روش پیکرسنجی استفاده می‌کند.

ایران پیش‌رو در استعدادیابی ووشو با روش پیکرسنجی در جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صیاد حیدری ظهر امروز در آیین انتخاب رئیس هیئت ووشوی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ووشوی ایران یکی از قطب‌های ووشو در جهان است و همواره بر روی یکی از سه سکو قرار گرفته است، اظهار کرد: باید در این رشته به گونه‌ای عمل کنیم که بانوان ما نیز همانند آقایان از نظر مدال ورزش کشور را در این رشته اشباع کنند.

وی با بیان این‌که در بازی‌های گذشته آسیایی از کل 20 مدال، تعداد 19 مدال متعلق به آقایان بوده است به تلاش این فدراسیون برای ارتقای جایگاه بانوان در این رشته خبر داد.

حیدری افزود: با برنامه‌هایی که گودرزی وزیر ورزش و جوانان دارد در آینده امید زیادی برای اعتلای همه رشته‌های ورزشی در کشور به خصوص رشته ووشو داریم و اکنون به عنوان یکی از سه فدراسیون برتر کشور قدر جایگاه خود را می‌دانیم.

این مسئول افزود: سه دوره تیم جمهوری اسلامی نایب قهرمان جهان شده و در هشت ماه آینده بازی‌های مهم آسیایی را در پیش رو داریم که باید آماده‌سازی مناسبی نسبت به این مسابقات داشته باشیم.

دبیر فدراسیون ووشو با بیان این‌که در حوزه بانوان با همه کمی اعتبارات و دست خالی مربی چینی خود خانم هانگ را در نظر گرفتیم و استخدام کردیم تصریح کرد: اما در حوزه آقایان؛ اعتبارات اجازه نداد که از مربی چینی استفاده کنیم.

حیدری در ادامه اظهارات خود افزود: در همه رده‌ها اکنون مسابقات داخلی ما برگزار شده است و فینال آن‌ها را در چند روز آینده خواهیم داشت.

این مسئول در فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران از استعدادیابی با روش پیکرسنجی در کشور خبر داد و گفت: دستگاه‌های مورد نظر خریداری شده و اکنون ما تنها کشوری هستیم که کارشناسان در مناطق مختلف به وسیله این دستگاه؛ استعدادهای برتر در کشور را شناسایی می‌کنند.

وی از هزینه 30 میلیون تومانی خرید سکو برای هر استان گفت و افزود: استان‌های خود را بر حسب توان و استعدادی که دارند حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/2571/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول