اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه بهبود تولیدات کرم ابریشم کشور:

آذربایجان غربی ظرفیت توسعه صنعت نوغانداری را دارد

رئیس گروه بهبود تولیدات کرم ابریشم کشور گفت: آذربایجان غربی ظرفیت توسعه صنعت نوغانداری را داراست.

آذربایجان غربی ظرفیت توسعه صنعت نوغانداری را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه رسول مصلحی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه دوره آموزشی نوغانداری که در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان غربی قابلیت توسعه و گسترش صنعت نوغانداری را دارا است.

وی از وجود توتستان‌های متنوع در شهرستان‌های ارومیه، خوی، نقده، میاندوآب و سلماس در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: وجود این توتستان‌ها زمینه توسعه و پرورش کرم ابریشم را در استان فراهم کرده است.

در ادامه مدیرکل جهاد کشاورزی استان به تحویل نهال توت مخصوص پرورش کرم ابریشم به نوغانداران مناطق مشخص شده در استان اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای توسعه و احیای نوغانداری و صنعت ابریشم از سوی شرکت سهامی کرم ابریشم کشور صورت می‌گیرد.

سید علی مختاری با اشاره به انتخاب سه منطقه در شهرستان‌های ارومیه و خوی به عنوان پایلوت، گفت: این طرح به منظور توانمندسازی زنان روستایی در پرورش کرم ابریشم و درآمدزایی برای این قشر، با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی، مدیریت ترویج و صندوق حمایت از فعالیت‌های زنان روستایی استان به صورت پایلوت در این شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

وی همچنین فراهم کردن زمینه‌های اشتغالزایی بیش‌تر برای زنان روستایی و ایجاد صنایع تبدیلی در صنعت نساجی را از اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

گفتنی است 40 نفر از زنان روستایی در این دوره آموزشی سه روزه که از دوازدهم تا چهاردهم اسفند ماه در ارومیه برگزار شد، شرکت کردند که در پایان برای شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در دوره آموزشی صادر شد.

انتهای پیام/61006/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول