اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سمیرم در مجلس:

تشکیل کارگروه‌های تخصصی معلمان سبب ارتقای کیفیت آموزش می‌شود

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت:تشکیل کارگروه‌های آموزشی تخصصی معلمان در روند ارتقای کیفیت آموزش موثر است و به بهبود کیفیت آموزشی کمک می‌کند.

تشکیل کارگروه‌های تخصصی معلمان سبب ارتقای کیفیت آموزش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم ،سیده سکینه عمرانی صبح امروز در جمع کارگروه آموزشی دوره ابتدائی و گروه پشتیبانی آموزش و پرورش سمیرم با بیان اینکه معلم رکن اصلی آموزش و پرورش و مهم‌ترین عامل در جذب و تمرکز دانش‌آموز است، اظهار کرد: معلمان به عنوان الگوی تربیتی وظیفه فراهم‌سازی زمینه پرورش نسل متعهد و متخصص را بر عهده دارند.

وی تشکیل کارگروه‌های تخصصی دوره ابتدائی را در شهرستان در راستای استفاده از تجارب شخصی افراد ارزشمند و موثر دانست و افزود: استفاده از تجارب معلمان و تشکیل کارگروه‌ها بسیار اهمیت دارد و در روند ارتقای کیفیت آموزش تأثیر مثبتی را ایفا می‌کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آموزش در هر مقطعی لازم است، تصریح کرد: چنانچه این کارگروه‌ها در پایه‌های متوسطه نیز تشکیل شود، به بهبود کیفیت آموزش کمک می‌کند و نتایج درخشانی را به دنبال دارد.

وی به نقش و حساسیت دوره ابتدائی در رشد و شکوفایی استعداد‌ها اشاره کرد و ادامه داد: یادمان باشد پیش از آموزش وظیفه ما پرورش است.

*‌ کسب رتبه نخست در پایه ششم ابتدائی در استان اصفهان

در ادامه سید ضیاء موسوی، مدیر آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده در عرصه آموزش و پرورش شهرستان اظهار کرد: تلاش و کوشش فعالان عرصه تعلیم و تربیت دوره ابتدایی منجر به کسب موفقیت‌ها و رتبه‌های متعدد در سطح استان و کشور شده است.

وی افزود: کسب رتبه نخست دوره ششم ابتدائی در سطح استان،  کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری در جشنواره روش تدریس و مسابقات علمی معلمان، رتبه دوم استانی در گروه پژوهش، راه‌یابی 27 طرح به جشنواره تولید محتوا به مرحله استانی و برگزیده شدن چهار نرم‌افزار تولید محتوا در استان و یک طرح نیز به مرحله کشوری برخی از افتخارات آموزش و پرورش شهرستان سمیرم محسوب می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم بیان کرد: شهرستان سمیرم در طرح جابر بن حیان در سال گذشته رتبه نخست استان را کسب کرده که هشت طرح برتر به مرحله استانی و یک طرح به مرحله کشوری راه یافت.

*‌ فعالیت92  کلاس چند‌پایه در شهرستان سمیرم

محمدعلی صفدریان، معاون آموزشی آموزش و پرورش سمیرم نیز در ادامه این جلسه هدف تشکیل کارگروه‌های آموزشی را ایجاد زمینه مناسب برای تبادل تجربیات مؤثر و فعال معلمان و نیز همفکری و همکاری با کارشناسان و برنامه‌ریزان نظام آموزش و پرورش دانست و گفت: تشکیل این کارگروه‌ها یکی از ابزار‌های ارتقای کیفیت آموزش در سیستم آموزشی منطقه هستند و اکنون نتایج فعالیت آن قابل مشاهده است.

وی همچنین به انتخاب راهبر آموزشی برای بازدید از مدارس ابتدائی شهرستان و نظارت مستقیم بر عملکرد مدیران و مربیان آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف شناسائی و ترویج نقاط قوت و بررسی آسیب‌های احتمالی مؤثر در فرایند یاد‌دهی- یاد‌گیری همراه با ارائه گزارش اجرا می‌شود.

معاون آموزشی آموزش و پرورش سمیرم تصریح کرد: به منظور ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان، کارگاه‌های آموزشی در راستای رفع مشکلاتی که در بازدید‌ها توسط راهبر اعلام شده است، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پراکندگی روستا‌ها و گستردگی جغرافیایی شهرستان اضافه کرد: پراکندگی و گستردگی شهرستان سمیرم به صورتی بوده که فاصله بین ابتدا و انتهای منطقه آموزشی بیش از 180 کیلومتر است و با وجود این وسعت و پراکندگی‌ها با تلاش مربیان و معلمان موفقیت‌هایی را به دست آورده‌ایم.

انتهای پیام/2301/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول