به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم ،سیده سکینه عمرانی صبح امروز در جمع کارگروه آموزشی دوره ابتدائی و گروه پشتیبانی آموزش و پرورش سمیرم با بیان اینکه معلم رکن اصلی آموزش و پرورش و مهمترین عامل در جذب و تمرکز دانشآموز است، اظهار کرد: معلمان به عنوان الگوی تربیتی وظیفه فراهمسازی زمینه پرورش نسل متعهد و متخصص را بر عهده دارند.
وی تشکیل کارگروههای تخصصی دوره ابتدائی را در شهرستان در راستای استفاده از تجارب شخصی افراد ارزشمند و موثر دانست و افزود: استفاده از تجارب معلمان و تشکیل کارگروهها بسیار اهمیت دارد و در روند ارتقای کیفیت آموزش تأثیر مثبتی را ایفا میکند.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آموزش در هر مقطعی لازم است، تصریح کرد: چنانچه این کارگروهها در پایههای متوسطه نیز تشکیل شود، به بهبود کیفیت آموزش کمک میکند و نتایج درخشانی را به دنبال دارد.
وی به نقش و حساسیت دوره ابتدائی در رشد و شکوفایی استعدادها اشاره کرد و ادامه داد: یادمان باشد پیش از آموزش وظیفه ما پرورش است.
* کسب رتبه نخست در پایه ششم ابتدائی در استان اصفهان
در ادامه سید ضیاء موسوی، مدیر آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به موفقیتهای به دست آمده در عرصه آموزش و پرورش شهرستان اظهار کرد: تلاش و کوشش فعالان عرصه تعلیم و تربیت دوره ابتدایی منجر به کسب موفقیتها و رتبههای متعدد در سطح استان و کشور شده است.
وی افزود: کسب رتبه نخست دوره ششم ابتدائی در سطح استان، کسب رتبههای برتر استانی و کشوری در جشنواره روش تدریس و مسابقات علمی معلمان، رتبه دوم استانی در گروه پژوهش، راهیابی 27 طرح به جشنواره تولید محتوا به مرحله استانی و برگزیده شدن چهار نرمافزار تولید محتوا در استان و یک طرح نیز به مرحله کشوری برخی از افتخارات آموزش و پرورش شهرستان سمیرم محسوب میشود.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم بیان کرد: شهرستان سمیرم در طرح جابر بن حیان در سال گذشته رتبه نخست استان را کسب کرده که هشت طرح برتر به مرحله استانی و یک طرح به مرحله کشوری راه یافت.
* فعالیت92 کلاس چندپایه در شهرستان سمیرم
محمدعلی صفدریان، معاون آموزشی آموزش و پرورش سمیرم نیز در ادامه این جلسه هدف تشکیل کارگروههای آموزشی را ایجاد زمینه مناسب برای تبادل تجربیات مؤثر و فعال معلمان و نیز همفکری و همکاری با کارشناسان و برنامهریزان نظام آموزش و پرورش دانست و گفت: تشکیل این کارگروهها یکی از ابزارهای ارتقای کیفیت آموزش در سیستم آموزشی منطقه هستند و اکنون نتایج فعالیت آن قابل مشاهده است.
وی همچنین به انتخاب راهبر آموزشی برای بازدید از مدارس ابتدائی شهرستان و نظارت مستقیم بر عملکرد مدیران و مربیان آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف شناسائی و ترویج نقاط قوت و بررسی آسیبهای احتمالی مؤثر در فرایند یاددهی- یادگیری همراه با ارائه گزارش اجرا میشود.
معاون آموزشی آموزش و پرورش سمیرم تصریح کرد: به منظور ارتقای صلاحیتهای حرفهای معلمان، کارگاههای آموزشی در راستای رفع مشکلاتی که در بازدیدها توسط راهبر اعلام شده است، برگزار میشود.
وی با اشاره به پراکندگی روستاها و گستردگی جغرافیایی شهرستان اضافه کرد: پراکندگی و گستردگی شهرستان سمیرم به صورتی بوده که فاصله بین ابتدا و انتهای منطقه آموزشی بیش از 180 کیلومتر است و با وجود این وسعت و پراکندگیها با تلاش مربیان و معلمان موفقیتهایی را به دست آوردهایم.
انتهای پیام/2301/ل40/پ3003