اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خبر داد

جذب 2 میلیارد تومان اعتبار از طریق زکات/ اهدای 910 فقره جهیزیه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از جذب اعتبار 2 میلیارد تومان از طریق زکات خبر داد و گفت: 920 میلیون تومان از این مبلغ برای کمک به نیازمندان زیرپوشش هزینه می‌شود.

جذب 2 میلیارد تومان اعتبار از طریق زکات/ اهدای 910 فقره جهیزیه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری زنگ مدرسه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج  ضمن گرامیداشت 14 اسفند سالگرد تاسیس این نهاد مقدس اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله جشن نیکوکاری همزمان با سالگرد تاسیس این نهاد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به جذب بیش از 2 میلیارد تومان  زکات از طریق مرکز افزود: اهدای بیش از 260 فقره جهیزیه با سرانه هر نفر 2 میلیون تومان، اختصاص 700 میلیون تومان به پروژه‌های زکات و اختصاص یک میلیارد و 300 میلیون تومان به محرومین از برنامه‌های این نهاد است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، 650 فقره جهیزیه نیز از محل اعتبارات خود امداد با سرانه هر نفر 2 میلیون تومان به مددجویان زیرپوشش اهدا می‌شود.

موسی‌نژاد از پرداخت 650 مورد وام ضروری با سرانه هر نفر یک‌میلیون تومان از محل اعتبارات این نهاد در سال‌جاری خبر داد و مطرح کرد: اختصاص بیش از 950 میلیون تومان به منظور پرداخت وام‌های مقاوم‌سازی مسکن مددجویان که عقب افتاده است از دیگر اقدامات این نهاد است.

وی تصریح کرد: این مهم از امروز همزمان با سالگرد کمیته امداد در استان آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

معافیت 600 مددجوی کمیته امداد از خدمت سربازی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از اعلام معافیت سربازی 600 مددجوی زیرپوشش این نهاد همزمان با سالروز تشکیل کمیته امداد خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد از خدمت سربازی معاف شده‌اند.

موسی‌نژاد از ساخت و بهسازی مسکن مددجویان به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد نام برد و گفت: 200 مورد مسکن مددجویی با اختصاص یک‌میلیارد تومان مرمت و بهسازی خواهد شد.

تحویل 6 دستگاه خودرو به مددجویان

وی از تحویل 6 دستگاه خودرو به مددجویان زیرپوشش این نهاد در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی خبر داد و گفت: تحویل این خودروها از برنامه‌های دهه فجر این نهاد بود که متاسفانه به دلیل عدم تحویل خودروها از سوی کارخانه به این زمان موکول شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، در مجموع سهم استان از این طرح 50 خودرو است که تا پایان سال 12 مورد آن به مددجویان تحویل داده می‌شود.

موسی‌نژاد با بیان اینکه این طرح با هدف توانمندسازی مددجویان و با همکاری بانک ملی انجام می‌شود، بیان کرد: این خودروها 50 درصد زیرقیمت بازار به مددجویان تحویل داده می‌شود.

به گفته وی، 15 میلیون از هزینه این خودروها از محل تسهیلات بانکی و 20 میلیون آن نیز از طریق صندوق اشتغال امداد تهیه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تقویت حمل و نقل روستایی را از دیگر اهداف واگذاری این خودروها به مددجویان روستایی عنوان و ابراز کرد: این اقدام تنها در 14 استان کشور انجام می‌شود که خوشبختانه استان ما نیز مشمول این طرح قرار گرفته است.

موسی‌نژاد در ادامه از اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان نام برد و گفت: مجموع رسانه‌ای استان همواره در راستای انعکاس اخبار این نهاد تلاش مضاعف داشته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی کردستان به منظور پاسداشت تلاش‌های خبرنگاران و ایجاد تعامل بیش از پیش آنان اقدام به برگزاری جشنواره‌ امداد و رسانه نموده است.

وی با بیان اینکه گام نخست این جشنواره در سال‌جاری برداشته شده است، گفت: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد برگزاری هرچه کیفی‌تر این جشنواره باشیم.

انتهای پیام/79002/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول