اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان در جلسه حمایت از سرمایه‌گذاری مطرح کرد

ایجاد صنایع تبدیلی شرط واگذاری امتیاز معادن کردستان به سرمایه‌گذاران

استاندار کردستان گفت: در واگذاری امتیاز معادن باید دقت بیشتری صورت گیرد و در این راستا شرط اصلی واگذاری باید ایجاد صنایع تبدیلی در حاشیه این معادن برای ایجاد اشتغال و نیز ارزش‌افزوده بیشتر برای مواد معدنی در استان باشد.

ایجاد صنایع تبدیلی شرط واگذاری امتیاز معادن کردستان به سرمایه‌گذاران

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جلسه حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نیز بررسی وضعیت طرح‌های در دست اقدام در استان کردستان اظهار داشت: تلاش برای توسعه استان با استفاده از توان بخش‌های دولتی و خصوصی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و در این راستا از مشارکت بخش خصوصی در همه عرصه‌ها استقبال می‌کنیم.

وی افزود: از وجود ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از جمله در بخش‌های خدمات، گردشگری، صنعت و معدن و سایر بخش‌ها حمایت کرده و تسهیلات و امکانات زیربنایی لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهیم.

زاهدی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح‌های مولد و اشتغالزا باید همه دستگاه‌های اجرایی و به ویژه بانک‌های عامل استان همکاری لازم را با بخش خصوصی برای اتمام سریع‌تر این طرح‌ها به عمل آورند.

استاندار کردستان ادامه داد: در این راستا دستگاه‌های خدمات‌رسان باید زیرساخت‌های این طرح‌ها از جمله آب، برق، گاز و راه مواصلاتی و سایر امکانات مورد نیاز را فراهم کنند.

زاهدی همکاری فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان برای فراهم کردن شرایط همکاری مردم و نیز هماهنگی‌های لازم برای ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های اقتصادی و تولیدی در سطح استان را ضروری دانست.

وی با تاکید بر مشارکت مردم در مسیر توسعه استان خواستار همکاری مردم و به ویژه اهالی روستاهای استان در واگذاری اراضی برای اجرای طرح‌های اقتصادی و تولیدی و نیز تملک اراضی مسیرهای دسترسی به این طرح‌ها شد.

استاندار کردستان در پایان مخالفت خود را با خام‎فروشی مواد معدنی استان ابراز داشت و گفت: متاسفانه در گذشته امتیاز استخراج معادن به برخی از افراد فاقد شرایط صورت گرفته که عملا تاثیری در روند رشد اقتصادی مناطق اطراف این معادن نداشته است بنابراین باید در واگذاری امتیاز معادن دقت بیشتری صورت گیرد و در این راستا شرط اصلی واگذاری باید ایجاد صنایع تبدیلی در حاشیه این معادن برای ایجاد اشتغال و نیز ارزش‌افزوده بیشتر برای مواد معدنی در استان باشد.

انتهای پیام/79001/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول