اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

حضور پررنگ کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در جشن نیکوکاری

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار داریم همه خانواده‌ها و متمکنین مالی هم‌استانی در هفته نیکوکاری با حضور پررنگ خود در این مراسم گل لبخند را بر لبان نیازمندان بی‌بضاعت بنشانند.

حضور پررنگ کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در جشن نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید غلامرضا متقی عصر امروز در جمع خبرنگاران به تاریخچه جشن نیکوکاری و فلسفه برپایی آن اشاره و اظهار کرد: تاریخچه جشن نیکوکاری در کمیته امداد به 20 سال قبل بر می‌گردد.

وی از اهداف جشن نیکوکاری را ترویج فرهنگ احسان، انفاق و نیکوکاری در جامعه عنوان کرد و گفت: با توجه به پیش‌رو بودن سال نو همنوا با طبیعت و نوسازی انسان‌ها، مشارکت مردم و تقسیم شادی‌ها بین نیازمندان را از اهداف جشن نیکوکاری بیان کرد.

این مسئول با تاکید بر این که 14 لغایت 21 اسفندماه به نام هفته نیکوکاری نامگذاری شده است، گفت: به جز پایگاه‌های آموزش و پرورش قریب به 29 پایگاه ثابت و سیار در سطح روستاها و بخش‌های استان کار جمع آوری کمک‌های مردمی را انجام می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مسئول پایگاه‌های سیار به پایگاه‌های بسیج و روابط عمومی‌ ادارات واگذار شده، گفت: پایگاه‌های ثابت در چهار راه‌ها، مدارس و خیابان‌ها پرتردد مستقر می‌شوند تا کمک‌های مردمی برای نیازمندان جمع‌آوری شود.

متقی با اشاره به اینکه کمک‌های جمع‌آوری شده در مراکز هر بخش، شهر و دهستان به نیازمندان همان منطقه اهدا می‌شود، گفت: انتظار داریم آنچه مردم به نیازمندان هدیه می‌کنند نو و سالم باشد به گونه‌ای که در شان همنوعان و نیازمندان باشد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد این نهاد حمایتی را از یادگاری‌ها و دستاوردهای حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: هدف و دیدگاه حضرت امام به گونه‌ای بود که فرمودند حفظ عزت‌نفس و کرامت خانواده‌ها باید حفظ شود.

متقی تصریح کرد: از رسالت‌های کمیته امداد این بوده که تصدی دولت را کاهش دهیم و به سمت و سوی مردمی بودن این نهاد حرکت کنیم.

وی از اهداف کمیته امداد را اجتناب از ناهنجاری‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: این نهاد حمایتی به هدف خود در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به نسبت رسیده است و از نهادهایی است که توانسته اعتماد مردم به نظام را بیشتر کند.

این مسئول با بیان اینکه فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه‌های مختلف درمان، مسکن، رسیدگی‌ها و همه و همه برنامه‌ریزی شده، بروز و هدفمند است، گفت: در بحث فناوری از دستگا‌ه‌های برتر کشور بوده که امیدواریم در آینده نیز شاهد روزی باشیم که دیگر نیازمندی در جامعه نباشد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه عمده درآمدهای این نهاد از سوی اعتبارات و امکانات دولتی، دفتر مقام معظم رهبری، موسسه‌های اقتصادی و کمک‌های مردمی تامین می‌شود، گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته 70 درصد بودجه این نهاد دولتی و 30 درصد دیگر نیز مردمی است.

متقی در پایان متذکر شد: انتظار داریم همه خانواده‌ها و متمکنین مالی هم استانی در هفته نیکوکاری با حضور پر رنگ خود در این مراسم باشکوه گل لبخند را بر لبان نیازمندان بی‌بضاعت بنشانند.

انتها پیام/82011/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول