اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند:

مردم نهاوند برای تأمین میوه شب عید مشکلی نخواهد داشت

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: مردم نهاوند برای تأمین میوه شب عید مشکلی نخواهند داشت.

مردم نهاوند برای تأمین میوه شب عید مشکلی نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، امامعلی عبدالملکی عصر امروز در بازدید از انبارهای ذخیره سیب نهاوند اظهار داشت: این شهرستان به لحاظ وجود اراضی مستعد و حاصلخیز و همچنین باغات مثمر میوه، قطب تولید میوه در استان همدان است.

وی افزود: این شهرستان در تولید 16 محصول زراعی و باغی رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده که باید از این ظرفیت بالا برای ایجاد اشتغال و رونق تولید استفاده بهینه کرد.

فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به تولید سالانه 600 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و لبنی و دامی در نهاوند افزود: ارزش ریالی این میزان تولید سالانه بیش از 320 میلیارد تومان است.

وی از تولید سالانه 47 هزار تن سیب درختی در نهاوند خبر داد و گفت: از مقدار 12 هزار هکتار سطح زیر کشت باغات نهاوند بالغ بر 2 هزار و 200 هکتار به کشت سیب درختی اختصاص دارد که سالانه بیش از 47 هزار تن سیب درختی از نوع پاییزه و تابستانه تولید می‌شود.

عبدالملکی به وجود نگهداری سالانه 10 هزار تن سیب در سردخانه‌های نهاوند که توسط بخش خصوصی و دولتی اداره می‌شوند اشاره کرد و گفت: از جمله نیازها و مشکلات کشاورزان باغدار عدم وجود سردخانه در نهاوند است.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد میوه تولیدی این شهرستان به خارج از نهاوند توسط واسطه‌ها صادر می‌شود، گفت: علاوه بر اینکه کشاورزان باغدار ما متضرر می‌شوند سود حاصله به جیب واسطه‌ها و دلالان می‌رود.

انتهای پیام/89016/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول