اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا همزمان با سراسر کشور

زنگ نیکوکاری در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: فردا و به نمایندگی از 787 آموزشگاه این استان رأس ساعت 9 صبح در مدرسه کمایی‌مقدم یاسوج زنگ نمادین نیکوکاری نواخته می‌شود.

زنگ نیکوکاری در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هادی زارع‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته نیکوکاری اظهار داشت: در آموزه‌های دینی در خصوص احسان، انفاق، زکات و صدقه تاکیدات زیادی در قرآن و روایات مبنی بر احیا و اجرای آن آمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‌های خوب کمیته امداد را برگزاری جشن‌های نیکوکاری و کمک به دانش‌آموزان نیازمند عنوان کرد و گفت: قریب به 787 آموزشگاه پایگاه ثابت و سیار در سطح استان فعال است.

787 پایگاه ثابت و سیار در مدارس کهگیلویه و بویراحمد مستقر است

زارع‌پور تصریح کرد: فردا و به نمایندگی از 787 آموزشگاه استان راس ساعت 9 صبح در مدرسه کمایی‌مقدم یاسوج زنگ نمادین نیکوکاری نواخته می‌شود که از اولیاء، مربیان، مدیران، مسئولان و فرهنگیان و آحاد جامعه تقاضا داریم که به کمک نیازمندان آیند.

وی با تأکید به متمکنین مالی در سطح کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: انتظار داریم کسانی که توانمند هستند و توانایی لازم دارند به کمک نیازمندان بشتابند و عید نیازمندان را شاد کنند.

این مسئول به روند بعد از جمع‌آوری کمک‌ها در جشن‌ نیکوکاری اشاره و اذعان کرد: کمک‌های مردمی که به صندوق‌ها واریز می‌شود بین دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت همان مدرسه ارائه می‌شود و در صورتی که مدیران مدارس طی این هفته اهتمام و همتی برای جذب کمک‌ها داشته باشند در پایان جشن از سوی آموزش و پرورش تشویق می‌شوند.

زارع‌پور با تأکید بر اینکه فرهنگ انفاق، همدردی و کمک به همنوعان در متن دین قرار دارد، بیان داشت: خانواده‌ها با حساسیت خاصی این فرهنگ را به فرزندان انعکاس می‌دهند و آموزش و پرورش به نوبه خود از سو مربیان پرورشی و مربوطه این فرهنگ را در بین دانش‌آموزان تبیین و نهادینه می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه حضور مردم در جشن نیکوکاری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ عنوان داشت: با شناختی که از مردم فهیم، نجیب، دینی و انقلابی استان دارم پیش‌بینی می‌شود متمکنین مالی حضوری پررنگ داشته باشند و به کمک نیازمندان آیند.

این مسئول ادامه داد: بیش‌ از 140 هزار دانش‌آموز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که اگر اولیاء، مربیان، فرهنگیان، همه و همه در راستای کمک‌رسانی به نیازمندان کمک‌های خود را به صندوق‌های نیکوکاری واریز کنند تا در ایام نوروز که فصل نو و شکوفایی است نیازمندان هم با شادابی و نشاط سال جدید را‌ آغاز کنند.

زارع‌پور در پایان بیان کرد: اگر فرهنگ انفاق، احسان و صدقه که از دستورات قرآنی است در زندگی جاری و ساری شود بی‌شک فرد فقیر و بی‌بضاعت در جامعه نخواهیم داشت که امید می‌رود در هفته نیکوکاری بتوان کمک‌های خوبی از طریق پایگاه‌های مستقر در مدارس برای نیازمندان جمع‌آوری کرد.

انتهای پیام/82011/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول