اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

کمبود منابع گاز در کشور مهم‌ترین مشکل پیش‌روی نیروگاه‌ها است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: کمبود منابع گاز در کشور مهم‌ترین مشکل پیش‌روی نیروگاه‌ها است.

کمبود منابع گاز در کشور مهم‌ترین مشکل پیش‌روی نیروگاه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کیومرث کلانتری ظهر امروز در پانل‌های تخصصی چهارمین همایش ملی تعامل انجمن صنفی با نیروگاه‌های بخار با اشاره به تصویب برنامه جامعه کنترل کیفی هوای اصفهان در راستای رسیدگی به وضعیت آلاینده‌‌های جوی اظهار داشت: برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان یک برنامه علمی و اجرایی است.

وی با بیان اینکه این برنامه به عنوان یک نسخه علمی و اجرایی حاصل یک‌هزار صفحه کار مطالعاتی است. اضافه کرد: همچنین برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان حاصل جمع‌بندی طرح‌ها و برنامه‌های استانداری، حفاظت محیط زیست، دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تأکید بر اینکه عدم وجود گاز برای فعالیت نیروگاه‌ها یکی از دلایل افزایش آلاینده‌های جوی است، تصریح کرد: در شرایط کنونی که با آلاینده‌های جوی مواجه هستیم، مجوزی برای احداث نیروگاه‌ها صادر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌ها برای کاهش آلاینده‌های جوی باید از سوخت گاز طبیعی استفاده کنند، اما در حال حاضر در کشور با کمبود منابع گاز طبیعی مواجه هستیم، ادامه داد: احداث دو نیروگاه شهید منتظری و اصفهان بدون توجه به آمایش سرزمین بوده است.

کلانتری با اشاره به اینکه شاید نیروگاه‌ها آلایندگی نداشته باشند، اما فعالیت نیروگاه‌ها در مکانی بوده که مردم تصور می‌کنند که این مجموعه‌ها دارای آلایندگی هستند، تاکید کرد: دو نیروگاه موجود در اصفهان به عنوان ویترینی در شهر هستند.

وی با تأکید بر اینکه 30 نیروگاه مازوت‌سوز در کشور وجود دارد، افزود: 28 مورد از این نیروگاه‌ها 78 درصد مازوت را در کشور مصرف می‌کنند و 22 درصد مازوت دیگر مصرفی نیروگاه‌های کشور به دو نیروگاه اصفهان اختصاص دارد و کمبود منابع گازی در کشور مهم‌ترین مشکل پیش روی نیروگاه‌ها است و به این دلیل نیروگاه‌ها ناچار به استفاده از سوخت مازوت هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه محیط زیست برای رسیدگی به وضعیت سلامت مردم از تمام ابزار‌های قانونی خود در راستای رسیدگی به وضعیت محیط زیست استفاده می‌کند، گفت: مشکلات زیست محیطی و خشکسالی‌های اصفهان به دلیل بی‌مدیریتی مدیران در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه احداث نیروگاه‌ها در کنار بافت‌های مسکونی اشتباه است، اظهار کرد: تمام تلاش‌ها و پیگیری‌ها باید در راستای تأمین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها باید باشد.

انتهای پیام/63004/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول