اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان:

نیروگاه‌های اصفهان فاقد سیستم فیلتراسیون هستند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیرو‌گاه‌های اصفهان فاقد سیستم فیلتراسیون هستند و نصب سیستم‌های فیلتراسیون بر روی نیروگاه‌ها به منظور کنترل آلاینده‌های ناشی از فعالیت این نیرو‌گاه‌ها امری مهم و ضروری تلقی می‌شود.

نیروگاه‌های اصفهان فاقد سیستم فیلتراسیون هستند

وحید فولادگر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به یکی از دلایل تولید آلاینده‌های جوی در اصفهان اظهار کرد: مصرف سوخت مازوت توسط نیرو‌گاهای اسلام‌آباد و شهید منتظری به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل آلاینده‌های جوی اصفهان تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه پالایشگاه به عنوان تولید‌کننده سوخت مازوت بوده و نیروگاه‌ها نیز به عنوان مصرف‌کننده سوخت مازوت هستند، اضافه کرد: مصرف سوخت مازوت توسط نیروگاه‌ها سبب تشدید آلاینده‌های جوی موجود در سطح شهر می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه براساس مصوبه دولت نیروگاه‌ها باید از سوخت گاز استفاده کنند، تصریح کرد: براساس این مصوبه نیروگاه‌ها برای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های خود ملزم به استفاده از سوخت گاز هستند.

وی به ضرورت نصب سیستم‌های فیلتراسیون بر روی نیروگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: نیرو‌گاه‌های اصفهان فاقد سیستم فیلتراسیون هستند و نصب سیستم‌های فیلتراسیون بر روی نیروگاه‌ها به منظور کنترل آلاینده‌های ناشی از فعالیت این نیرو‌گاه‌ها امری مهم و ضروری تلقی می‌شود.

فولادگر با بیان اینکه نیرو‌گاه‌ها دو‌گانه‌سوز هستند، تاکید کرد: به صورت معمول با آغاز فصل سرما به دلیل افزایش مصرف خانگی گاز در کشور گاز نیروگاه‌ها قطع می‌شود و نیروگاه‌ها برای ادامه فعالیت خود ناچار به استفاده از سوخت مازوت هستند.

وی با تاکید بر اینکه دولت از سویی نیروگاه‌ها را ملزم به استفاده از سوخت گاز می‌کند و از سوی دیگر با محدودیت منابع گازی مواجه است، افزود: تأمین گاز خانگی به عنوان نخستین اولویت‌ها است و به این دلیل نیروگاه‌ها در صورت کمبود منابع گازی برای ادامه فعالیت‌های خود از سوخت مازوت استفاده می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه امیدواریم که منابع گازی موجود در کشور توسعه داده شود، گفت: البته گاز نیز آلودگی‌های خود را دارد، اما آلودگی‌های ناشی از مصرف گاز پایین‌تر از سوخت مازوت است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم را در راستای تأمین گاز مورد نیاز نیروگاه‌های اصفهان انجام می‌دهیم تا در آینده شاهد رفع مشکلات و آلاینده‌های ناشی از فعالیت نیروگاه‌ها در اصفهان باشیم، گفت: محیط زیست نیز می‌تواند با ابزار‌های پیشگیرانه خود نسبت به الزام نیروگاه‌ها به عدم استفاده از سوخت مازوت اقدام کند.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول