اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اهواز:

فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله در اهواز ضعیف است

عضو شورای شهر اهواز گفت: تفکیک زباله، بازیافت و پسماند از مواردی هستند که در زمینه فرهنگ سازی برای آن‌ها در اهواز بسیار ضعیف عمل شده است.

فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله در اهواز ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام کاظم سواری در بیست و نهمین جلسه شورای شهر اهواز که عصر امروز در ساختمان شورا برگزار شد ضمن تبریک روز مهندس اظهار کرد: شایسته است شهر شهید پرور اهواز را به عنوان دروازه ورود تشیع به ایران آنگونه که شایسته است بسازیم.

وی با بیان اینکه اسفند ماه ایام محاسبه و جبران عقب ماندگی‌های شهر است ادامه داد: لازم است که تا قبل از آغاز سال جدید مشکلات و کاستی‌ها شهر مرتفع گردد.

عضو شورای شهر اهواز خاطر نشان کرد: بهتر است تخریب‌هایی که برای ساخت و ساز انجام می‌شود به خصوص تخریب‌هایی که یک خیابان را از بین می‌برد و عبور و مرور مردم را با مشکل مواجه می‌سازد در روزهای باقیمانده به سال جدید متوقف شوند.

وی اضافه کرد: یک سری تخریب‌ها باعث سلب آسایش مردم شده است که بهتر است مهندسان ناظر بر آن نظارت داشته باشند.

سواری با بیان اینکه مشکل آب‌های سطحی همچنان در اهواز پابرجا است اذعان کرد: دفع آب‌های سطحی وظیفه شهرداری است که امیدورایم با ایجاد شبکه دفع آب‌های سطحی این مشکل برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در اهواز برای فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله، بازیافت و پسماند بسیار ضعیف عمل شده است تصریح کرد: ما همه زباله‌ها را در یک کیسه می‌ریزیم در حالی که امروز در دنیا از بازیافت زباله سودهای کلانی می‌برند و زباله در دنیا معنایی ندارد.

عضو شورای شهر اهواز با طرح این سوال که چرا ما در این زمینه عقب هستیم ادامه داد: آموزش و پرورش درس‌هایی به دانش آموزان در زمینه تفکیک زباله می‌دهد اما وقتی ابزاری برای این کار وجود ندارد چطور انتظار داریم که این فرهنگ نهادینه شود.

وی تذکری را به سازمان پارک‌ها و فضای سبز داد و گفت: چرا باید برای آبیاری فضاهای سبز از آب شربی که با هزار مشقت به ما می‌رسد استفاده کنیم؟

سواری افزود: بهتر است برای این کار از آب رودخانه کارون استفاده شود که سود هم دارد.

وی به عدم وجود مدرسه در منطقه کیانشهر اشاره کرد و گفت: دانش آموزان این منطقه برای رفتن به مدرسه مجبورند از مدارس مناطق دیگر استفاده کنند و این امر باعث ایجاد مشکلاتی برای ایاب و ذهاب آن‌ها شده است.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: در منطقه کیانشهر حتی یک مسجد هم وجود ندارد تنها یک مسجد در حال ساخت است که طی سالیان تکمیل نشده است.

انتهای پیام/72011/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول