اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

صنعت مازندران وضعیت خوبی ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از وضعیت نامطلوب صنعت مازندران ابراز تاسف کرد و گفت: تنها راه حفظ طبیعت در مازندران ایجاد شهرک‌های صنعتی است.

صنعت مازندران وضعیت خوبی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد محمدپور بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران در سالن اجتماعات بانک ملی استان، اظهار داشت: صنعت مازندران بدون اغراق، وضعیت خوبی ندارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته تولید ناخالص ملی منفی 5.6 بود، گفت: طبق برنامه به میزان تولید ناخالص داخلی باید معادل 32 میلیارد دلار اضافه می‌شد و تنها این رقم اضافه نشد بلکه با کمبود 20 میلیارد دلاری هم مواجه بودیم و 52 میلیارد دلار انحراف در حوزه اقتصاد داشتیم و با رکود مواجه شدیم.

محمدپور با اشاره به اینکه شرایط رکود تورمی باعث می‌شود که نتوانیم درمان مناسبی برای این وضعیت داشته باشیم، ادامه داد: چون داروی رکود، تزریق منابع اعتباری و کاهش نرخ بهره است و داروی شرایط تورم هم ندادن اعتبارت و کاهش پایه نوسان پولی است اما وقتی در شرایط متضاد قرار داریم رکود، تورمی را تشکیل می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه صنعت کشور، نیازمند سیاست انبساطی هدایتی است، یادآور شد: این مسئله، تنها راه نجات است.

محمدپور با اشاره به اینکه همه نگاه‌ها در مازندران به این است که طبیعت باید حفظ شود، تصریح کرد: بهترین شیوه حفظ طبیعت مازندران، توسعه شهرک‌های صنعتی است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم تجاوز به صورت غیر برنامه‌ریزی شده، پنهان و غیررسمی به طبیعت صورت نگیرد باید بتوانیم شهرک‌های صنعتی را به صورت هدایت شده ایجاد کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: استثنای صنعت در مورد کاربری اراضی باید به رسمیت شناخته شود و در تغییر کاربری باید منع گسترده برای صنعت در نظر گرفت.

انتهای پیام/86007‌/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول