اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماهشهر:

برگزاری هر برنامه فرهنگی غیرشرعی عبور از خط قرمزهای نظام است

امام جمعه ماهشهر با انتقاد از برگزاری جشن‌ها و کنسرت‌ها در آستانه ایام فاطمیه، گفت: هر برنامه‌ای که به نام کارهای فرهنگی اجرا شود و آمیخته به گناه و مسائل غیرشرعی باشد عبور از خط قرمزهای نظام اسلامی است.

برگزاری هر برنامه فرهنگی غیرشرعی عبور از خط قرمزهای نظام است

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار داشت: هر برنامه‌ای که به نام کارهای فرهنگی اجرا شود و آمیخته به گناه و مسائل غیر شرعی باشد عبور از خط قرمزهای نظام اسلامی است.

وی افزود: حال اگر این برنامه‌ها در ایامی همچون ایام فاطمیه و سوگواری دخت نبی مکرم اسلام برگزار شود قبحش مضاعف است.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: بر همین اساس از برگزاری یکی از برنامه‌هایی که قرار بود در این شهرستان برگزار شود و احتمال داده می‌شد آمیخته به گناه و مسائل خلاف شرع باشد با هماهنگی فرماندار و اداره ارشاد، جلوگیری کردیم.

غبیشاوی تصریح کرد: البته این که قرار باشد جلوی برگزاری هر برنامه‌ای را بخواهیم بگیریم کار درستی نیست و برخی برنامه‌ها که اشکال شرعی نداشته و انگیزه‌های مالی و... در آن دخیل نباشد باید اجرا شود.

وی بیان داشت: گاهی نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زیر برخی فشارها و بنا به هر دلیل مجوزهایی برای برخی برنامه‌ها می‌دهد که البته با این اداره هماهنگی خوبی وجود دارد و هرجا تشخیص داده شد که برنامه ممکن است آلوده به گناه و دیگر مسائل باشد از برگزاری آن جلوگیری می‌کنیم.

امام جمعه شهرستان متذکر شد: به مدیران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز توصیه می‌کنم اجازه ندهند برنامه‌های مثبتی که در سطح شهرستان برگزار می‌شود تحت شعاع کارهای ضد فرهنگی قرار بگیرد.

غبیشاوی اذعان داشت: نباید اجازه دهیم در کارها و برنامه‌هایی که به اسم فرهنگ اجرا می‌شود زمینه ارتکاب گناه فراهم نشود.

این مسئول متذکر شد: برنامه‌هایی که طرح‌ریزی و اجرا می‌شود باید سمت و سوی خدایی داشته و انسان را به خدا نزدیک کند نه اینکه لهو و لعب بوده و انسان را از خدا دور کند.

انتهای پیام/72016/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول