اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان شد

اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی مبارزه با مواد مخدر همزمان با ایام نوروز در بهمئی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهمئی از اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی مبارزه با مواد مخدر همزمان با ایام نوروز در این شهرستان خبر داد.

اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی مبارزه با مواد مخدر همزمان با ایام نوروز در بهمئی

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، پیش از ظهر امروز نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر بهمئی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهمئی گفت: مرکز ترک اعتیاد راه سبز مهرماه سال 91 در شهر لیکک افتتاح شد و طی 20 ماه در این مرکز 117 نفر پاک و ترخیص شدند.

کریمداد مسلمی‌نیا ابراز کرد: فردی که به این مرکز برای ترک مواد مراجعه می‌کند به مدت چهار هفته در این مرکز مورد درمان قرار می‌گیرد و ترخیص می‌شود که اگر بیماری در این مدت مشخص نشد مجدداً به مرکز برای بازپروری برگردانده می‌شود تا کاملاً پاک شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این مرکز که تاکنون 117 نفر پذیرش و ترخیصی داشته نسبت به بقیه شهرهای استان آمار کمتری است که البته این آمار فقط شامل افراد این شهرستان نیست بلکه از شهرهای اطراف نیز مراجعه‌کننده داریم.

وی بیان کرد: افرادی که به این مرکز مراجعه می‌کنند برای ترک مواد از یک تا سه نوع مواد استفاده می‌کنند که در این زمینه تعداد بیشتر این افراد از قرص‌های مخدر استفاده می‌کنند.

مسلمی‌نیا تصریح کرد: اداره بهزیستی شهرستان بهمئی کلاس‌های مشاوره‌ای برپا کرده و همچنین کلاس‌هایی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی برگزار می‌کند و این افراد برای اخذ تسهیلات به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی گفت: در بحث مبارزه با مواد مخدر و آگاهی مردم از اینکه استفاده از مواد مخدر آسیب‌ها و ضررهایی دارد تئاتر خیابانی و نمایشگاه عکس برگزار می‌کند که از امروز این کار فرهنگی را شروع کرده است.

امین درخشان افزود: با توجه به اینکه ایام نوروز را در پیش داریم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی تعداد 2 هزار بروشور تهیه و آماده کرده و در مکان‌های گردشگری برای آگاهی بیشتر و راهکارهای مبارزه با موادمخدر در اختیار مهمانان نوروزی قرار می‌دهد.

ظفر نریمانی رئیس اداره تربیت بدنی شهرستان بهمئی نیز در این نشست گفت: برای پر کردن اوقات فراغت جوانان در تعطیلات نوروز برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان مبارزه با مواد مخدر در دو حوزه کت و شهرک ولیعصر را داریم تا در این مدت جوانان تفریحات سالمی داشته باشند.

انتهای پیام/82018/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول