اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور گسترده مردم و مسئولان استانی

دومین جشنواره درختکاری در مشهد برگزار شد

دومین جشنواره درختکاری با حضور مسئولان استانی و علاقه‌مندان به طبیعت و محیط زیست در مشهد برگزار شد.

دومین جشنواره درختکاری در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد در این مراسم که بعد از ظهر امروز در محل ارتفاعات شهرستان طرقبه و با حضور گسترده مردم و مسئولان استانی به همت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان برگزار شد؛ حسن تقوایی اظهار داشت: اهمیت گیاهان، درختان و سبزه در محیط زیست یکسان است، زیرا در قرآن کریم نیز در بیش از 800 آیه به حفظ و نگهداری گیاهان و اهمیت آن در زندگی بشر اشاره شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه بعد از انسان تنها گیاهان هستند که در مقابل خداوند سجده می‌کنند؛ افزود، کاشتن درخت در فرهنگ ما یک سنت است.

وی با بیان اینکه کاشتن درخت سخت نیست، ادامه داد: اما اگر همین درخت را خوب آبیاری نکرده و از تعرض به آن جلوگیری به عمل نیاید، تلاش ما فایده نخواهد داشت.

تقوایی با بیان اینکه مراقبت از گیاهان ادامه مشارکت در کاشت آنها است، افزود: در سال جاری نیز به مناسبت هفته درختکاری بنا را بر این گذاشتیم تا با تولید 2 میلیون اصله نهال و توزیع آن در استان فرهنگ درختکاری را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه از هم‌اکنون فرارسیدن هفته منابع طبیعی را تبریک می‌گویم ادامه داد: امروز نیز حدود 15 هزار اصله نهال برای کاشت به این محل آورده شده تا با همکاری مردم و مسئولان در طبیعت کاشته شود.

 تقوایی با بیان اینکه امیدوارم بعد از کاشت این نهال‌ها دغدغه نگهداری و مراقبت‌های بعد از آن نیز برای شهروندان عزیز ما وجود داشته باشد، گفت: اگر این فرهنگ در مردم جا بیافتد که در روزهای تعطیل هنگام عبور از جاده‌ها به درختان کنارگذر نیز رسیدگی کنند، سنت حسنه درختکاری نتیجه بخش خواهد بود.

انتهای پیام/2202/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول