اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام اربعین امسال

اعزام زائران به مکه 65 درصد افزایش داشت

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: با تدابیر اندیشیده شده در ایام اربعین امسال با افزایش 65 درصدی اعزام زائران به مکه روبه‌رو بودیم و انتظار می‌رود در سال آینده این میزان افزایش بیشتری داشته باشد.

اعزام زائران به مکه 65 درصد افزایش داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید اوحدی در مراسمی که در اداره کل حج و زیارت استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های خوبی که به توفیق الهی در سازمان حج و زیارت اجرا شد، دو قسطی کردن هزینه حج بود.

وی افزود: این امر موجب شد زائران با آرامش خاطر بیشتری برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند و در آستانه فرارسیدن عید نوروز به لحاظ مادی فشاری بر آنان وارد نشود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور اضافه کرد: ثبت‌نام زائران سه ماه زودتر از سال قبل آغاز شد و 100 درصد کاروان‌ها تکمیل شده است.

اوحدی ادامه داد: زائران خانه خدا قبل از عید نوروز 2 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کرده و در هفته اول اردیبهشت ماه سال 93 نیز قسط دوم را پرداخت می‌کنند.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود با اجرای این طرح شاهد نتایج خوبی باشیم و زائران نیز از این طرح کمال رضایت را داشته باشند.

این مسئول با اشاره به حضور زائران حج در ایام اربعین در سرزمین عربستان تصریح کرد: امسال پس از 35 سال برای نخستین‌بار این شرایط فراهم شد که زائران خانه خدا در ایام اربعین حسینی در مکه مکرمه حضور داشته باشند.

اوحدی گفت: دولت عربستان در سال‌های قبل مانع از حضور شیعیان در ایام اربعین حسینی و رحلت پیامبر(ص) در مکه مکرمه می‌شدند.

وی اضافه کرد: در سال جاری با افزایش 65 درصدی زائران ایرانی در مکه مکرمه روبرو بودیم که توفیق بزرگی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور ابراز داشت: در سال جاری 700 هزار نفر در ایام اربعین حسینی به عتبات عالیات مشرف شدند و انتظار می‌رود تعداد زائران در سال آینده در این ایام به بیش از یک میلیون نفر افزایش یابد.

اماکن اقامتی برای زائران ایرانی در کشورهای عراق و عربستان ساخته می‌شود

اوحدی گفت: یکی از برنامه‌هایی که سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار داده سرمایه‌گذاری در کشورهای عراق و عربستان و مشارکت برای ساخت هتل به منظور اقامت زائران مکه مکرمه و عتبات عالیات است.

این مسئول ادامه داد: این امر سنگ بنایی برای آینده زائران ایرانی در کشورهای عراق و عربستان است تا دچار مشکل اقامتی در این کشورها نشوند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور عنوان کرد: تاکنون دو قطعه زمین در کربلا، یک قطعه زمین در نجف و یک قطعه زمین در کاظمین برای ساخت هتل به منظور اقامت زائران ایرانی در عتبات عالیات در نظر گرفته شده است.

اوحدی خاطرنشان کرد: این هتل ها با پشتوانه سرمایه گذاری بانک‌های گردشگری، ملت، ملی و پاسارگاد ساخته می‌شود.

وی گفت: ساخت این هتل‌ها توجیه اقتصادی بالایی دارد به‌ گونه‌ای که پس از 2.5 سال شاهد بازگشت سرمایه خواهیم بود و چنین شرایطی در کمتر پروژه اقتصادی مشاهده می‌شود.

‌‌رئیس سازمان حج و زیارت کشور تصریح کرد: برای ساخت هتل‌ها کارگزاران شرکت‌های زیارتی سراسر کشور و مجموعه تعاونی مصرف حج و زیارت نیز سهامدار هستند.

اوحدی افزود: مردم ایران نیز در صورت تمایل به همکاری در توسعه امکانات اقامتی زائران در کشورهای عراق و عربستان می‌توانند در این پروژه سرمایه‌گذاری کنند.

این مسئول یادآور شد: با ساخت این هتل‌ها قطع یقین ایران بر قیمت اجاره مسکن در این کشورها تأثیرگذار بوده و علاوه بر اینکه موجب کاهش اجاره‌بهای مراکز اقامتی در ایام سفر زائران به این اماکن مقدس می‌شود، امکانات بهتری در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به دریافت مجوز برای تأسیس مؤسسه آموزش عالی سازمان حج و زیارت کشور اذعان داشت: پس از سال‌ها موفق شدیم مجوز تأسیس مؤسسه آموزش عالی برای سازمان حج و زیارت را دریافت کنیم که به این ترتیب علاوه بر رشته مدیریت حج و زیارت، رشته‌های دیگری از قبیل زبان انگلیسی و عربی نیز در این مؤسسه دانشجو می‌پذیرد.

انتهای پیام/77010/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول