اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایستگاه تولید بذر و نهال پارس‌آباد صورت می‌گیرد

تولید سالانه بیش از یک میلیون اصله نهال

رئیس ایستگاه تولید بذر و نهال شهرستان پارس‌آباد گفت: در ایستگاه تولید بذر و نهال پارس‌آباد سالیانه بیش از یک میلیون اصله نهال تولید شده و بیش از 600 هزار اصله نهال آن نیز به مناطق مختلف انتقال می‌یابد.

تولید سالانه بیش از یک میلیون اصله نهال

ولی فصیحی پرمهر در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: 50 هزار اصله نهال تولید شده در ایستگاه تولید بذر و نهال پارس‌آباد به منظور گسترش مراتع جنگلی به مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی در حال بارگیری و انتقال است.

وی خاطرنشان کرد: در این ایستگاه سالیانه بیش از یک میلیون اصله نهال تولید شده و بیش از 600 هزار اصله نهال آن نیز به مناطق مختلف انتقال می‌یابد.

این مسئول در بخشی از سخنان خود از توزیع 20 هزار اصله نهال به دهیاری‌ها و 40 هزار اصله نهال بین ادارات پارس‌آباد خبر داد و افزود: نهال‌های مورد کاشت و انتقال از جمله صنوبر، گردو، ون، افرا و انواع سوزنی برگ به صورت ریشه‌ای و گلدانی تولید و توزیع می‌شود.

رئیس ایستگاه تولید بذر و نهال شهرستان پارس‌آباد از تولید بیش از 38 تن بذر مرتعی در این ایستگاه خبر داد و یادآور شد: 57 هکتار انواع بذر‌های مرتع دایر شده و بذرهای تولیدی با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل جهت احیای مراتع به زودی توزیع خواهد شد.

فصیحی پرمهر مساحت کل مراتع را بیش از 257 هکتار عنوان کرد و ادامه داد: با همت کارکنان بیش از 129 هکتار از مراتع مهم جنگلی حفاظت می‌شود و 128 هکتار هم قابل کشت است.

وی در پایان سخنان خود از عموم مردم خواست در مواقع گردش در مراتع جنگلی از شکستن درختان و روشن گذاشتن آتش در مراتع جداً خودداری کنند و در این راستا با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/62003/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول