اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد

تولید بیش از 4 میلیون اصله نهال سالم و استاندارد در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال نزدیک به 4 میلیون و 840 هزار اصله نهال سالم و استاندارد در آذربایجان غربی تولید شده است.

تولید بیش از 4 میلیون اصله نهال سالم و استاندارد در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مقصود قربانی عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: تعداد نهالستان‌های فضای آزاد در آذربایجان غربی 53 واحد مجوزدار بوده و دو واحد کشت بافت در زمینه تولید نهال در استان فعالیت می‌کنند که امسال حدود یک میلیون پایه و نهال کشت بافتی از این مراکز تولید شده است.

وی یادآور شد: تولید و تکثیر نهال گیاهی در کوتاهترین زمان و عاری کردن این نهال‌ها از ویروس اقدام بسیار ارزشمندی است که با روش کشت بافت انجام شده و این امر در تامین نهال به عنوان یکی از نهاده‌های اصلی بخش کشاورزی دارای اهمیت است.

قربانی با بیان اینکه امسال بر تولید 5 میلیون و 775 هزار اصله نهال سالم و استاندارد در آذربایجان غربی برنامه‌ریزی شده، ادامه داد: امسال نزدیک به 4 میلیون و 840 هزار اصله نهال سالم و استاندارد و 775 هزار اصله پایه رویشی در آذربایجان غربی تولید شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از این میزان تولید بیشترین ارقام تولیدی مربوط به نهال سیب در حدود نزدیک به 2 میلیون و 430 هزار اصله نهال و 325 هزار پایه رویشی سیب است.

انتهای پیام/61005/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول