اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل خبر داد

حضور میهمانانی از آذربایجان و ترکیه در نکوداشت استاد عاصم

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: قرار است در آیین نکوداشت استاد عاصم اردبیلی‌ میهمانانی از کشور ترکیه و آذربایجان حضور پیدا کنند.

حضور میهمانانی از آذربایجان و ترکیه در نکوداشت استاد عاصم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در تکریم آیین نکوداشت استاد عاصم اردبیلی اظهار داشت: با توجه به سیاست شورای فرهنگ عمومی در تجلیل و تکریم از اصحاب فرهنگ و هنر و مفاخر استان اردبیل قرار بود پیش‌تر از استاد عاصم اردبیلی به عنوان شاعر پرآوازه آذربایجان و دیار سبلان تجلیل شود که به دلیل سیاست انقباضی دولتی زمان آن با تاخیر مواجه شده و ما در روزهای 21 و 22 اسفند ماه این آیین نکوداشت را برگزار می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در برگزاری این آیین باشکوه شورای فرهنگ عمومی استان، استانداری اردبیل، شهرداری، نهاد کتابخانه‌ها، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صدا و سیما و اصحاب رسانه و جراید مشارکت دارند.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل از تشکیل دبیرخانه علمی و انتخاب آثار در حوزه هنری استان اردبیل خبر داد و افزود: ما در روز اول این آیین بزرگداشت شاهد برگزاری مراسم شب شعر و موسیقی با شعرخوانی 10 نفر از شاعران و میهمانی از استان‌های آذری‌نشین خواهیم بود که در تجلیل از استاد عاصم اجرای برنامه کرده و برنامه موسیقی نیز با حضور هنرمندان بهاءالدین خراسانی، ودود موذن و استاد احدی در مجتمع فدک اردبیل و در قالب تصنیف و غزل برگرفته از اشعار استاد عاصم برگزار می‌شود.

ناطق ادامه داد: در این برنامه جمعی از هنرآموزان حوزه هنری نیز توانشان را در قالب برنامه شعر و موسیقی آیین نکوداشت استاد عاصم اردبیلی به ویژه در موسیقی موغام نمایش خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با اشاره به برنامه‌های روز دوم نیز گفت: رونمایی از تندیس استاد عاصم کار ودود موذن در نگارخانه خطایی اولین برنامه روز دوم این آیین نکوداشت است که به صورت موقت این تندیس‌ها در نگارخانه خطایی نگهداری می‌شود تا با احداث باغ موزه مفاخر استان این تندیس‌ها به آن مکان انتقال داده شوند که احداث این مکان در دستور کار جدی مسئولان استانی است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل برپایی نمایشگاه نقاشی از چهره استاد عاصم اردبیلی در جنب نگارخانه خطایی، رونمایی از کتاب آثار برگزیده عاصم «بیر دامجی محبت» در این مکان و همچنین توزیع این کتاب در بین مخاطبان از برنامه‌های روز دوم همایش است که قبل از ظهر انجام می‌شود.

ناطق ابراز داشت: در روز دوم و در نوبت عصر آیین رسمی تجلیل از استاد عاصم اردبیلی با سخنرانی استاندار اردبیل در مجتمع فدک اردبیل برگزار شده و در این آیین سه نفر از میهمانان از کشور آذربایجان سخنرانی و شعرخوانی کرده و به احتمال زیاد میهمان ترکیه‌ای نیز ایراد مطلب خواهند کرد.

وی تاکید کرد: پخش کلیپ و مستند از زندگی این استاد که به شکل تکنیکی و هنری تدارک دیده شده است و سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از دیگر بخش‌های این آیین است که در نهایت این برنامه با حال و هوای متفاوت با اجرای موسیقی تلفیقی با حضور هنرمندان برجسته به پایان رسیده و از شخصیت وارسته استاد عاصم اردبیلی تجلیل می‌شود.

دبیر آیین نکوداشت استاد عاصم اردبیلی یادآور شد: قرار است ویژه‌نامه این مراسم به سرعت چاپ شده و در بین شرکت‌کنندگان توزیع شود و در کنار آن صدا و سیما و شهرداری به همراه رسانه‌ها کار اطلاع‌رسانی را انجام داده و چاپ بنر و پوستر را به همراه نصب آنها تا زمان برگزاری آیین انجام ‌دهند و تمام سعی ما بر این است تا با نظم و انضباط این برنامه عملیاتی و اجرایی شود.

ناطق افزود: برای انعکاس مطلوب خبری این برنامه اتاق و پاویون خبر در جنب مجتمع فدک تدارک دیده شده تا خبرنگاران و اصحاب رسانه با هر مسئولی که بخواهند مصاحبه کرده و گفت‌و گو بگیرند.

این مسئول در پایان سخنان خود با بیان اینکه بیش از 30 نفر از همکاران ما در حوزه‌های مختلف درگیر برگزاری این مراسم باشکوه هستند، خاطرنشان کرد: بسیاری از نهادها و افراد حقیقی و حقوقی برای عرض ارادت به این استاد و اهدای هدایا علاقه‌مندی نشان داده‌اند که امیدواریم در کسوت معلمی و شاعری و هنرمندی از این شخصیت برجسته تجلیل شود.

انتهای پیام/62003/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول