اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصمیم شورای فرهنگ عمومی

آیین تجلیل از استاد عاصم اردبیلی برگزار می‌شود

با تصمیم شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل و جمعی از دست‌اندرکاران فرهنگ و ادب در این خطه آیین نکوداشت استاد عاصم اردبیلی برگزار می‌شود.

آیین تجلیل از استاد عاصم اردبیلی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که صبح امروز با هدف هماهنگی برگزاری آیین نکوداشت عاصم اردبیلی برگزار شد، امام جمعه اردبیل اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی استان تصمیم گرفته است تا از مفاخر و مشاهیر این استان تجلیل کند که در همین راستا اواخر امسال آیین نکوداشت استاد عاصم اردبیلی در مجتمع فرهنگی - هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود.

آیت‌الله سید حسن عاملی عنوان کرد: این آیین نکوداشت به مدت دو روز و با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود و قرار است در این مراسم هنرمندان و ادبا اجرای برنامه داشته و از مقام شامخ این ادیب توانا و شاعر برجسته استان اردبیل تجلیل شود.

وی ضرورت چاپ و تهیه آثار مکتوب این شاعر گرانقدر و تقدیم آن به میهمانان به همراه تدارک مجلدی زیبا از زندگینامه و آثار این شاعر توانا را بیان کرد و افزود: ما تا زمانی که باغ موزه ادبی و هنری را که در رایزنی با استاندار اردبیل قرار داده شده است با حل مشکل باغ شریعت در این مکان احداث شود و آثار ادبی و هنری بزرگان این شهر به آنجا منتقل شود این آثار را در یک مجموعه فاخر در جوار بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی محافظت می‌کنیم تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

عاملی به اشعار متنوع استاد عاصم اردبیلی اشاره کرد و یادآور شد: در سخنرانی‌ها باید به شکلی عمل کرد تا دید استاد به دنیا در شعرهایش که اغلب تنگ و تاریک است و نگاه انتقادی و پرخاشگری‌ها به ظلم و بی‌عدالتی به نحوی عرفانی و عالمانه تبیین شود تا میهمانان و شرکت‌کنندگان در این آیین نکوداشت بتوانند با شاخصه‌ها و ویژگی‌های شعر عاصم آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: این آیین نکوداشت باید شخصیت برجسته و کشوری استاد عاصم را به نحو مطلوب تبیین و تشریح کند که در این زمینه علاوه بر تدارک برنامه‌‌های متنوع ادبی، هنری، سخنرانی، رونمایی از تندیس این استاد و همچنین جمع‌آوری آثار ارزنده وی ضرورت دارد از میهمانان کشوری نظیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاد حدادعادل دعوت کنیم تا در این مراسم حضور داشته باشند.

وی به دعوت از میهمانانی از کشور ترکیه و آذربایجان آشنا به دید ادبی و هنری استاد عاصم اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که در این مراسم به چشم می‌خورد مقبول به نظر می‌رسد برگزاری این آیین به شکل مردمی و با مشارکت خود آنها است که قطعاً این وجهه مردمی به این مراسم اعتباری دو چندان می‌بخشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل از صدا و سیما خواست تا در پخش این آیین نکوداشت از رسانه ملی به ویژه شبکه‌های مختلف همت کنند و بهتر و شایسته‌تر این برنامه‌ها نمود ملی و بین‌المللی داشته باشد.

اواسط اسفند ماه آیین نکوداشت عاصم اردبیلی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر آیین نکوداشت استاد عاصم اردبیلی نیز در این دیدار بیان داشت: با توجه به وضعیت جسمی استاد و کسالتی که دارد جمعی از پیشکسوتان و دوستداران ادبیات و هنر به شکل خودجوش و مردمی و در تبعیت از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصمیم گرفتند تا از استاد عاصم اردبیلی تجلیل کرده که این مراسم اواسط اسفند ماه به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی - هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود.

توحید دلاور قوام تصریح کرد: این برنامه به مدت دو روز با محوریت منطقه‌ای و ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که در آن اهالی فرهنگ و هنر خود اجرای این برنامه را به صورت کیفی مدنظر قرار دادند تا با کمترین هزینه دولتی اجرایی شود.

وی گفت: در این مراسم و در شب اول قرار است آیین شب غزل و موسیقی با حضور اساتید برجسته استاد موذن، احدی و خراسانی برگزار شده و از اجرای برنامه‌های متنوع هنری شرکت‌کنندگان استفاده کنند.

این مسئول رونمایی از تندیس استاد عاصم اردبیلی انتشار و جمع‌آوری چند جلد از آثار استاد عاصم تهیه و چاپ ویژه‌نامه این آیین نکوداشت به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی انتشار سی‌دی از اشعار ناب این شاعر با صدای دلنشینش، تدارک سخنرانی با دعوت از اساتید دانشگاه‌ها و همچنین میهمانی از کشور آذربایجان و ترکیه، چاپ و انتشار مقالات متنوع در این زمینه، دعوت از میهمانان ملی و همچنین نصب تندیس استاد عاصم اردبیل در محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، پخش برنامه‌ها از شبکه سحر و رادیو آراز و شبکه‌های ملی و منطقه‌ای، تهیه و پخش مستند و کلیپ از زندگی این استاد گرانقدر و برنامه‌ریزی برای استقبال از میهمانان خارجی شرکت‌کننده در این آیین نکوداشت را از برنامه‌های تدارک دیده اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم تعدادی از مدیران و اعضای ستاد دیدگاه‌های خود را در بهتر برگزار شدن این نکوداشت در ماه آینده تبیین کردند.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول