اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی:

حمایت از سمن‌ها مشکل کمبود منابع مالی را حل می‌کند

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی گفت: حمایت از سازمان‌های مردم نهاد مشکل کمبود منابع مالی را تا اندازه زیادی حل می‌کند.

حمایت از سمن‌ها مشکل کمبود منابع مالی را حل می‌کند

ناصر اطمینان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: باید در راستای تشکیل، ساماندهی و حفظ سازمان‌های مردم‌نهاد گام برداشته شود.

وی افزود: با فعال‌سازی تشکیلات مردمی دغدغه‌های مختلف از جمله محدودیت در منابع مالی تا اندازه زیادی رفع می‌شود، زیرا سمن‌ها با جذب کمک‌های خیران در انجام امور فرهنگی، صنعتی، درمانی و ... به یاری دولت می‌شتابند.

اطمینان با اشاره به اینکه سمن‌ها در جوامع مختلف دنیا به ویژه در کشورهای توسعه یافته تشکیل می‌شوند، ادامه داد: تشکیل این انجمن‌ها نشان‌دهنده ضعف و ناتوانی دولتمردان نیست.

وی راه‌اندازی سمن‌های متعدد و فعالسازی آنها را نشان‌دهنده تدبیر و آینده‌نگری مسئولان دانست و ادامه داد: همه امور اجتماعی را دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند پوشش دهند.

رئیس مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی با اظهار به اینکه دولت‌ها با مسائلی مانند محدودیت‌های قوانین، محدودیت ساختارهای اداری و کمبود منابع مالی رو‌به‌رو هستند، اضافه کرد: راه‌اندازی سمن‌ها ضروری است.

اطمینان با اشاره به اینکه در بسیاری از مناطق دنیا حتی در ایران اسلامی سازمان‌های مردم نهاد از طرف عالی‌ترین سطوح حکومتی حمایت می‌شوند، ادامه داد: امروزه ضرورت راه‌اندازی چنین مجامعی بر کسی پوشیده نیست.

وی اساس تشکیل مجامع مردمی را حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ها برای زیر پوشش بردن زنان بدسرپرست یا بی‌سرپرست، کودکان، بیماران به طور کلی طبقات کم‌درآمد تشکیل می‌شوند.

انتهای پیام/61002/س20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول