اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع ذخایر اسلامی:

فهرست اسناد روستای سیاوشان منتشر می‌شود

رئیس مجمع ذخایر اسلامی از انتشار دفتر دوم فهرست اسناد روستای سیاوشان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

فهرست اسناد روستای سیاوشان منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام صادق اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فهرست اسناد روستای سیاوشان اظهار کرد: روستای سیاوشان جزو استان مرکزی بوده که در هفت کیلومتری جنوب آشتیان واقع است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه صغری (س) خواهر حضرت معصومه (س) و فرزند امام موسی کاظم (ع) در روستای سیاوشان دفن است و در قدیم یکی از مسیرهای عتبات عالیات کربلا و نجف بوده است.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی عنوان کرد: اصل بقعه حضرت فاطمه صغری (س) مربوط به دوره صفوی و زمان شاه طهماسب است که هنوز سنگ بنا و صندوقچه چوبی مربوط به آن دوره در آن مکان نگه‌داری می‌شود.

وی یادآور شد: دفتر اول اسناد روستای سیاوشان توسط اسدالله عبدلی‌آشتیانی تالیف شده که ضمن معرفی میراث مخطوط منتشر شده است.

اشکوری ادامه داد: دفتر دوم در واقع شامل باقیمانده اسناد این روستا است که مجموعه‌ای از اسناد قاجاری شرعی در زمینه صلح‌نامه، اجاره‌نامه، بیع‌نامه و چند سند مختصر دیگر را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه از نظر مطالعات محلی مهم بوده که از سوی مجمع ذخایر اسلامی با همکاری موسسه تاریخ علم و فرهنگ ضمن معرفی مجموعه میراث مخطوط شماره 211 در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی یادآور شد: دفتر دوم این کتاب مفصل‌تر از دفتر اول فهرست اسناد روستای سیاوشان بوده و دارای 232 سند است.

انتهای پیام/2258/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول