اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

برخورد امینانه با وقف، سبب جلب اعتماد مردم می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بر اقدام مدبرانه مسئولان اوقاف در امر خطیر وقف تاکید کرد و گفت: مسئولان اوقاف به عنوان امانتداران وقف باید سبب جلب اعتماد مردم شوند.

برخورد امینانه با وقف، سبب جلب اعتماد مردم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی اظهار داشت: اوقاف متولی وقف در کشور است و از این لحاظ به نظارت بر عملکرد اجرای نیات وقف و ثبت موقوفات جدید در راستای نیازهای روز جامعه همواره تلاش می‌کند.

وی استقبال مردم از وقف را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مردم به مقوله وقف و این موضوع رغبت و تمایل نشان داده‌اند که تنوع نیات وقف و شمار وقف‌های جدید گواه بر این ادعاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه وقف همواره گره‌گشای مشکلات نیازمندان بوده است، ادامه داد: البته نیازمندان به معنای فقرا و مستمندان نیستند، یعنی هر کسی که در این جامعه برای رشد، بالندگی و رسیدن به سعادت و آخرت نیازی دارد که گاهی این نیازها فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

گرایلی با اشاره به قدمت وقف در خراسان جنوبی گفت: وجود وقف‌نامه‌هایی با عمر چند صد سال نشان می‌دهد که وقف از گذشته تاکنون مورد توجه مردم این مرزو بوم بوده است.

وی اذعان داشت: بی‌توجهی به مقررات در زمان‌های گذشته کمی موضوع وقف را در نظر آحاد مردم و جامعه مکدر و ناراحت کرده بود اما در روزهای اول انقلاب که هنوز قانون اساسی شکل نگرفته بود با فرمان و فتوای امام خمینی که می‌گویند موقوفات باید به وقفیت برگردد و به نیت واقف هم باید عمل بشود روی این موضوع توجه ویژه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بر لزوم  تبیین مسئله وقف و احکام آن  تاکید کرد و یادآور شد: فتواها و استفتائاتی از حضرت امام خمینی نقل شده است و مقام معظم نیز در بیش از 900 استفتاء به سوالات در رابطه با وقف پاسخ داده‌اند که  همه و همه برای عموم قابل ارائه است و این موارد پاسخگوی تمامی شبهات در باب وقف می‌باشد.

گرایلی برخورد امینانه مسئولان و متولیان وقف به موقوفات را مورد تاکید قرار داد و گفت: این برخورد امینانه اگر از سوی مسئولان اوقاف و امور خیریه در تمامی رده‌ها رعایت شود بی‌شک اعتماد مردم به وقف روز به روز افزایش می‌یابد.

وی به بازخوانی وقف‌نامه‌های خراسان جنوبی در چندین مرحله اشاره کرد و اذعان داشت: این مسئله مهر تاییدی بر اجرای صحیح نیات واقفان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در امر شناسایی و ساماندهی اسناد و مدارک موقوفات استان خاطرنشان کرد: این امر مهم در کوتاه کردن دست متصرفان و احقاق حقوق موقوفات بسیار موثر واقع شده است.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول