اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

13 هزار کشته در 13 سال/نیروهای نظامی افغان همچنان قربانی می‌شوند

دبیرخانه شورای وزیران افغانستان در گزارشی اعلام کرد که در 13 سال گذشته در مجموع ۱۳هزار و ۷29 نفر از اعضای نیروهای نظامی افغانستان کشته و ۱۶ هزار و ۵۱۱ نفر از آنان نیز زخمی شده‎اند.

13 هزار کشته در 13 سال/نیروهای نظامی افغان همچنان قربانی می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دبیرخانه شورای وزیران افغانستان آمار قربانیان و زخمی‎شدگان 13 سال گذشته نیروهای نظامی افغانستان را منتشر کرد.

طبق اطلاعیه‎ای که امروز ریاست دبیرخانه شورای وزیران افغانستان به خبرگزاری فارس در کابل فرستاد، آمده است که تعداد قربانیان ارتش و پلیس ملی افغانستان در 13 سال گذشته در مجموع ۱۳ هزار و ۷۲۹ نفر و تعداد زخمی‎شدگان آنان رقمی در حدود ۱۶هزار و ۵۱۱ نفر را نشان می‎دهد.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: «ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، حمایت خانواده‌های شهدا و مجروحین نظامی را وظیفه دینی، ملی و رسمی دولت دانسته و طی سال‌های گذشته ضمن دیدارهای مکرر با خانواده‌های شهدا و مجروحین و اعزام هیأت‌های عالی رتبه دولتی، با صدور احکامی جداگانه طبق قانون، بیش از 85 هزار مورد کمک نقدی و غیرنقدی را به آنان انجام داده است.»

هفته گذشته در اثر حمله طالبان به یک پاسگاه ارتش افغانستان در ولایت کنر 21 سرباز ارتش افغانستان جان خود را از دست دادند.

پس از این رویداد، تجمعاتی متشکل از ساکنان کابل و ولایت‎های مختلف افغانستان، رسانه‎ها و فعالان مدنی در این کشور به وجود آمد که دولت افغانستان را به بی‎توجهی به قربانیان ارتش و پلیس افغانستان و همچنان به نداشتن رویکرد انتقام‎جویانه در برابر طالبان متهم کردند.

در این تجمعات از دولت خواستند تا به سیاست مماشات در برابر طالبان نقطه پایانی بگذارد و به خانواده‎های قربانیان ارتش و پلیس افغانستان توجه بیشتری نشان دهد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول