اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان تأکید کرد

ضرورت برجسته‌سازی روز شهدا در جامعه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان گفت: روز بزرگداشت شهدا در تقویم وجود دارد، اما تا به حال خیلی برجسته نشان داده نشده است.

ضرورت برجسته‌سازی روز شهدا در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ناصر عارف بعد از ظهر امروز در کارگروه روز بزرگداشت شهدا با بیان اینکه استانداری همدان توجه ویژه‌ای به شهدا و ایثارگران دارد اظهار کرد: 22 اسفند سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور امام (ره) در سال 57 است.

وی ادامه داد: در سال 83 شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه 584 روز 23 اسفند را به نام شهدا ثبت کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان با بیان اینکه در تقویم، روزهایی مانند روز پاسدار و جانباز برای همه شناخته شده است گفت: روز بزرگداشت شهدا در تقویم وجود دارد اما تا به حال خیلی برجسته نشان داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در راستای برجسته‌سازی این روز و نهادینه شدن آن در بین مردم در نظر داریم برنامه جامعی را برگزار کنیم.

عارف با یادآوری رویکرد خوب استاندار و معاونان وی در استان نسبت به شهیدان و ایثارگران عنوان کرد: زنده نگه داشتن نام شهیدان را با اجرای برنامه‌های متنوع برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در راستای تجلیل و گرامیداشت آنها، روز 23 اسفند را برجسته خواهیم کرد.

وی از دیدار رئیس جمهور با 22 نفر از تمام اقشار مرتبط با شهدا خبر داد و گفت: در کشور نیز دیدار با خانواده 22 هزار شهید برگزار می‌شود که سهم همدان از این تعداد 648 نفر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از برگزاری پیاده‌روی ایثارگران و خانواده شهدا به سمت گلزار شهدا در پنج‌شنبه آخر سال، مصادف با روز شهدا خبر داد و گفت: از دستگاه‌های اجرایی خواهشمندیم در این روز به ایثارگران شاغل مرخصی دهند تا در این مراسم حضور یابند.

وی از ادارات، نهادها و شهرداری‌ها درخواست همراهی برای بزرگداشت این روز درخواست کرد و گفت: امیدواریم با نصب بنر و راه‌اندازی سامانه پیامکی ما را به رسیدن هدف این طرح در راستای نهادینه کردن روز شهدا، کمک کنند.

عارف از سخنرانی مسئولین بنیاد شهید در نماز جمعه 16 اسفند و قبل از خطبه‌ها خبر داد و عنوان کرد: انتظار داریم صدا و سیما با پوشش این مراسم و همچنین پخش برنامه‌های مرتبط با شهدا در این روز حرکت فعالانه‌ای را انجام دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان با بیان اینکه با همکاری منابع طبیعی اقدام به کاشت 8 هزار درخت در این روز می‌کنیم گفت: این تعداد درخت به یاد 8 هزار شهید استان کاشته می‌شود که شهرداری نام هر شهید را در پلاک این درختان درج می‌کند.

انتهای پیام/2499/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول