اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت جم خبر داد

انجام 4 هزار بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان جم

رئیس شبکه بهداشت جم از انجام 4 هزار بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان جم خبر داد.

انجام 4 هزار بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، احمد قاسمی بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان جم، اظهار داشت: توجه به سلامت و بهداشت در جامعه اهمیت زیادی دارد و باید در این مسیر اهتمام ورزیم.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار و ایام تعطیلات نوروزی فعالیت برخی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی به ویژه فروشگاه‌های آجیل و خشکبار، شیرینی، میوه و تره‌بار، نمایشگاه‌های بهاره و .... و اماکن اقامتی تفریحی از جمله هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، پارک‌ها، زیارتگاه‌ها، رستوران‌ها و اماکن بین راهی و سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر و در کنار جاده‌ها و .... به شدت افزایش می‌یابند.

رئیس شبکه بهداشت جم خاطرنشان کرد: تامین شرایط بهداشتی به منظور حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و پیشگیری از بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا در این ایام بر عهده شبکه بهداشت است و در این مسیر برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

قاسمی تصریح کرد:  با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت افزایش نظارت‌های بهداشتی طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفندماه آغاز شده و تا 15 اسفند ادامه دارد.

وی گفت: این نظارت در تمام روزهای اداری و ایام تعطیل توسط بازرسین بهداشت محیط با تاکید بر نظارت اماکن و مراکز حساس اجراء می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت جم افزود: در سال جاری تا کنون در شهرستان جم، از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی چهار هزار و 158 مورد بازدید به‌عمل آمده است.

قاسمی یادآور شد: در بازدیدهای به‌عمل آمده 47 واحد به مراجع قضایی معرفی و جریمه و رفع نقص کرده‌اند و سه واحد نیز به‌دلیل بی توجهی به تذکرات تعطیل شده‌اند.

وی گفت: همچنین برای پایش شاخص‌های بهداشتی مورد نیاز آب آشامیدنی شبکه عمومی بیش از 13 هزار مورد کلر سنجی و 382 مورد نمونه‌برداری برای آزمایش باکتریولوژی گرفته شده است.

انتهای پیام/2451/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول