اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

393 ناظر بر مراکز اقامتی و گردشگری نظارت می‌کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: به منظور رفاه مسافران نوروزی بیش از 393 ناظر در سطح استان زنجان بر مراکز اقامتی، گردشگری و واحدهای صنفی نظارت می‌‌کنند.

393 ناظر بر مراکز اقامتی و گردشگری نظارت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی رحمتی ظهر امروز در دومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر اظهار داشت: در مجموع در حوزه ظرفیت‌های اقامتی استان زنجان از جمله هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و هتل - آپارتمان‌ها، یک هزار و 225 نفر برای یک روز ظرفیت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 11 هزار و 945 نفر ظرفیت برای اقامت شب در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: در طول نوروز مراکز اقامتی استان به ارائه خدمات به مسافران می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه 12 مورد از داروخانه‌های شبانه‌روزی طی ایام نوروز در استان زنجان فعال هستند، اضافه کرد: 22 مورد از درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های شهری و روستایی طی ایام نوروز در استان فعال است.

رحمتی با بیان اینکه 12 پایگاه اطلاع رسانی و 20 مرکز اطلاع رسانی در استان زنجان طی ایام نوروز به مسافران و گردشگران خدمات مورد نظر را ارائه می‌کنند، بیان داشت: در مجموع 150 هزار بروشور و کتابچه آماده توزیع در ایام عید است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد تلویزیون‌های شهری در زمینه راهنمایی مسافران هفت مورد اعلام شده است، ادامه داد: طی ایام عید نوروز، 393 ناظر در روز در سطح استان به نظارت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه به صورت متوسط 20 ساعت جشن‌ها، جشنواره‌ها و مسابقاتی طراحی و در استان اجرا می‌شود، خاطر نشان شد: 40 سفره هفت سین نیز در سطح استان زنجان به مناسبت عید نوروز برپا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه طی ایام نوروز شهربازی زنجان فعال است، افزود: همه جایگاه‌های سوخت نیز در این ایام فعال خواهد بود.

رحمتی با اشاره به اینکه هفت باب از حمام‌های عمومی استان زنجان به منظور ارائه خدمات به مسافران طی ایام نوروز فعال خواهد بود، اظهار داشت: دستگاه‌‌های اجرایی مختلف همکاری‌های خوبی در زمینه برنامه‌های عید دارند.

این مسئول در پایان ضمن تاکید بر اینکه از آمارهای سال قبل در زمینه تعداد بازدیدها و گردشگران خبری نخواهد بود، اضافه کرد: وضعیت اقامتی مسافران به صورت شناسنامه‌دار و میزان بازدیدها از مراکز گردشگری، موزه‌ها و ... مبنای ارائه آمارها است.

وی به نامگذاری 16 اسفند ماه به عنوان روز زنجان پاک و برنامه‌های این روز نیز اشاره کرد و گفت: در ایام عید، میراث معنوی استان نیز احیا می‌شود.

انتهای پیام/73006/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول