اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان:

اشتغال‌زایی از شاخصه‌های دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای است

معاون اداری دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان گفت: اشتغال‌زایی و وجود بستر‌های اشتغال برای دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از ویژگی‌های شاخص دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود.

اشتغال‌زایی از شاخصه‌های دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای است

آیت‌الله حقیقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای و دانشکده‌های فنی باید از ظرفیت‌های یکدیگر در راستای توسعه و ارتقای سطح مهارتی جامعه استفاده کنند، اظهار کرد: مدتی پیش تفاهم‌نامه مشترکی بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور منعقد شده است.

وی با بیان اینکه همچنین این تفاهم‌نامه برای اجرا به واحد‌های دانشگاهی فنی و حرفه‌ای ابلاغ شده است، اضافه کرد: با برگزاری جلسه‌ای با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نسبت به اجرای کامل این تفاهم‌نامه و مفاد آن در اصفهان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

معاون اداری دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان با تاکید بر اینکه این تفاهم‌نامه در راستای رشد و توسعه آموزش‌های مهارتی و علمی‌تر شدن این آموزش‌ها در میان این دو مجموعه اجرا می‌شود، تصریح کرد: زمینه‌های اشتغال‌زایی دانشجویان به دلیل اینکه این افراد به صورت علمی آموزش‌های مهارتی را فرامی‌گیرند، به میزان بسیاری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اکثر دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ‌التحصیلی با مشکل بیکاری مواجه نمی‌شوند و زمینه‌های اشتغال آنها وجود دارد، ادامه داد: اکثر دانشجویان دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای پس از فارغ‌التحصیلی در بخش‌های اشتغال متناسب با رشته تحصیلی خود فعالیت می‌کنند و نرخ بیکار‌پروری در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای صفر است.

حقیقی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مدرک‌گرا نیستند و این افراد از توانمندی‌های مهارتی و علمی بسیار بالایی برخوردار هستند، تاکید کرد: اشتغال‌زایی و وجود بستر‌های اشتغال برای دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از ویژگی‌های شاخص دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های این دانشکده‌ها منسجم و آکادمیک است، افزود: آموزش‌های دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای به صورت منسجم و براساس ضابطه‌های مشخص شده به دانشجویان ارائه می‌شود.

معاون اداری دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان گفت: همکاری دو‌سویه بین فنی و حرفه‌ای و دانشکده‌های فنی نقش مهمی در راستای ارتقای سطح مهارتی جامعه دارد و به دنبال این موضوع نرخ بیکاری در سطح جامعه نیز به میزان بسیاری کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول