اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان اصفهان:

برای مقابله با آلودگی هوا تعارفی با نیروگاه‌ها نداریم

دادستان اصفهان گفت: برای مقابله با آلودگی هوا که سلامت مردم را به خطر انداخته تعارفی با نیروگاه‌ها نداریم و اگر برای آلاینده بودنشان فکری نکنند اقدام قضایی می‌کنیم.

برای مقابله با آلودگی هوا تعارفی با نیروگاه‌ها نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان، محمدرضا حبیبی در چهارمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اصفهان با اشاره به پیگیری دادستانی اصفهان در موضوع آلایندگی نیروگاه‌های تولید برق اصفهان، اظهار داشت: براساس مستندات کارشناسی سازمان حفاظت از محیط زیست 20 درصد آلودگی شهر اصفهان مربوط به آلایندگی نیروگاه‌هاست، زیرا مصرف کامل سوخت آنان مازوت است و روزانه 500 تن گوگرد به هوای اصفهان وارد می‌شود.  

حبیبی افزود: طی سال‌های گذشته مصرف 80 درصد این نیروگاه‌ها گاز بوده است ولی به مرور زمان مازوت جای گاز را گرفته است و در این راستا پیگیری تأمین گاز نیروگاه‌ها از طریق شرکت گاز استان از سوی مسئولان و دادستانی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: همه موضوع آلایندگی نیروگاه‌ها به کمبود گاز نیست، بلکه توجه ناکافی به نصب فیلتراسیون و تکمیل زیرساخت‌ها نیز بخشی از موضوع است.

وی اضافه کرد: چنانچه در تأمین گاز و کاهش آلایندگی نیروگاه اقدام عملی توسط مسئولان مربوطه صورت نگیرد اقدامات قضایی ادامه خواهد یافت.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار بازگشت معوقات بانکی از سوی وام گیرندگان شد و گفت: بانک‌ها بر طبق دستورات اقدام به پرداخت تسهیلاتی کردند که بخشی از آن بازگردانده نشده و به دلیل وجود تورم بانک‌ها متضرر شدند و دریافت کنندگان تسهیلات که پرداخت نکردند، منتفع شدند.

وی، خواستار اطلاع رسانی به فعالان اقتصادی در موضوع پنج شعبه اختصاصی ویژه دعاوی تجاری شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز در ابتدای این جلسه از تشکیل کمیته سه نفره شامل نماینده اتاق بازرگانی اصفهان و دو نماینده از دادگستری با هدف اقدام پیشگیرانه از ورود به مرحله ورشکستگی شرکت‌ها و فعالان اقتصادی خبر داد و گفت:این کمیته تلاش می‌کند که با استفاده از ابزارهای موجود از ورود فعالان اقتصادی به مرحله ورشکستگی جلوگیری کند.  

احمد خسروی وفا همچنین از تشکیل نشست تخصصی بین قضات شعب حقوقی دادگستری با مرکز داوری اتاق اصفهان با موضوع هماهنگی و کاهش ارجاع پرونده‌ها به محاکم و حل و فصل از طریق صلح و سازش و تراضی طرفین از طریق شورای حل اختلاف و مرکز داوری اتاق خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از تشکیل هیأتی منتخب از قضات خبره جهت تعیین قضات نماینده در کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی و بیمه‌ای خبر داد و گفت:مشخص شدن شرح وظایف قضات نماینده در کمیسیون‌ها به زودی به همت معاونت آموزشی تهیه و در اختیار قضات قرار می‌گیرد. 

وی از برگزاری نشست‌های ادواری دادگستری با حضور قضات، اساتید دانشگاه و وکلای دادگستری خبر داد و گفت:در این نشست‌ها مسایل حقوقی و قضایی که در استان موارد متعددی دارد به بحث و ارایه نظر گذاشته می‌شود.

وی تأکید کرد: دادگستری خواستار مشارکت سایر بخش‌ها با هدف کاهش پرونده‌های ارجاعی به دادگاه‌هاست زیرا باید ریشه نزاع به وسیله سازش خشکانده شود.

خسروی وفا خواستار توجه مسئولان دولتی و فعالان اقتصادی به اقتصاد مقاومتی شد و گفت:تشکیل کار گروه اقتصاد مقاومتی در استان می‌تواند تولید داخل را مورد تقویت قرار دهد و از وابستگی اقتصادی به خارج کاشته شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری اصفهان نیز در این جلسه به ارایه گزارشی از پیگیری استانداری در موضوع آلایندگی نیروگاه‌ها پرداخت و گفت: تأمین گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و تعطیلی موقت در زمستان‌ها از جمله راهکارهایی اجرایی بوده است.

علیرضا همدانیان افزود: کاهش فعالیت نیروگاه‌های تولید برق در زمستان به تأمین برق استان آسیبی نمی‌رساند. 

وی به طرح جامع مقابله با آلایندگی هوای اصفهان اشاره کرد و گفت:تردد زوج و فرد خودروها، کاهش آلایندگی نیروگاه‌ها بخش‌هایی از طرح جامع است.

همدانیان با اشاره به مصوبات ستاد سرمایه گذاری استان گفت:تاکنون مسئله حقوقی و قضایی که مانع توسعه سرمایه‌گذاری در استان باشد مطرح نشده است.

انتهای پیام/2301/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول