اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان اردویی سپاه کربلای مازندران خبر داد

راه‌اندازی ایستگاه صلواتی حاج جوشن در خرمشهر

مسئول سازمان اردویی سپاه کربلای مازندران گفت: ایستگاه صلواتی حاج جوشن در اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی ایستگاه صلواتی حاج جوشن در خرمشهر

محمد بلباسی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع مقدس خبرگزاری فارس در ساری، اظهار داشت: زائرین مازندرانی از 16 اسفند، مهمان شربت صلواتی‌های حاج جوشن در اردوگاه شهدای خرمشهر خواهند بود.

وی با اشاره به رشادت‌ها و زحمت‌های حاج جوشن در ایام جنگ تحمیلی، عنوان کرد: بدون شک همه رزمندگان و شهدای لشکر همیشه پیروز 25 کربلا، از دست این پیرمرد مجاهد شربت صلواتی نوشیده‌اند.

بلباسی با یادآوری حماسه‌سازی‌ها و روحیه دادن‌های این پیر زنده دل گیلانی به رزمندگان، خاطرنشان کرد: تا سال 1364 که رزمندگان گیلانی هم جمعیِ لشکر ویژه 25 کربلا بودند، وقتی لشکر قدس تشکیل شد و آنها جمعیِ آن لشکر شدند، حاج حسن جوشن، این پیر باصفای جنگ بر حسب ارادتمندی و علاقه‌ای که به مازندرانی‌ها داشت، حاضر به ترک این لشکر نشد و تا پایان جنگ در کنار رزمندگان غیور لشکر ویژه 25 کربلا ماند.

مسئول سازمان اردویی سپاه کربلای مازندران از احیای لقب «سقای لشکر 25 کربلا» در اردوگاه شهدای مازندران خبر داد و اذعان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی ایستگاه صلواتی توسط حاج حسن جوشن، باری دیگر لقب سقای لشکر 25 کربلا بر سر زبان‌ها بیفتد و با نوشیدن شربت صلواتی‌های این ایستگاه، حال و هوای دفاع مقدس در بین زائرین و رزمندگان قهرمان لشکر همیشه پیروز 25 کربلا تداعی شود.

بلباسی با اشاره به خاطره حضور امام خامنه‌ای در اواخر سال‌های دفاع مقدس برای بازدید از لشکر 25 کربلا در هفت تپه، یادآور شد: به قدری آن روز حاج جوشن با کفنی که به تن کرده بود، در مقابل مقام معظم رهبری که آن روز رئیس جمهور وقت بودند، رجزخوانی و شیرین زبانی کرد که معظم‌له در گفت‌وگویی کوتاه با وی در حالی که لبخند به چهره مبارک‌شان نقش بسته بود، به حاج جوشن فرمودند: «حاج جوشن! بیا تا ببوسمت.»

 

وی بار دیگر از حماسه‌سازی‌ها، رجزخوانی‌ها و روحیه بخشی‌های سقای لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس گفت و اضافه کرد: در سخت‌ترین و حساس‌ترین لحظات جنگ، حاج جوشن در کنار رزمندگان حاضر می‌شد و با برپایی ایستگاه صلواتی و ماشاالله ماشاالله گفتن به رزمندگان، خستگی را از تن آنها می‌زدود و امیدی دوباره به آنها می‌بخشید.

بلباسی در پایان گفت: امیدواریم طبق هماهنگی‌های انجام شده، با ورود حاج جوشن به اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر و راه‌اندازی ایستگاه صلواتی‌اش، باری دیگر خاطرات آن سال‌ها برای اهالی دفاع مقدس و دوست‌داران فرهنگ ایثار و شهادت تکرار شود.

انتهای پیام/86020/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول