اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز فرهنگی لاله‌های زهرایی مازندران خبر داد

احیای یادمان چیلات با پیگیری خانواده‌های شهدا

مسئول مرکز فرهنگی لاله‌های زهرایی مازندران از احیای یادمان چیلات با پیگیری خانواده‌های شهدا در مازندران خبر داد.

احیای یادمان چیلات با پیگیری خانواده‌های شهدا

مجید کریمی، عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، اظهار داشت: احیای یادمان غریب و فراموش شده چیلات، با پیگیری خانواده‌های شهدای عملیات والفجر، با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت.

وی با زنده نگه داشتن یاد و خاطره عملیات والفجر شش، خاطرنشان کرد: عملیات والفجر شش که در دوم اسفند ماه 1362 با رمز مبارک یازهرا (س) در منطقه عمومی چیلات، با استعداد تنها یک لشکر و آن هم لشکر همیشه پیروز 25 کربلا، انجام شد، 350 تن از بهترین سربازان امام راحل در این عملیات، جام شهادت را سر کشیدند و به دلیل موقعیت نامناسب جغرافیایی منطقه، عده زیادی از آنها مفقود شده و تا سال‌ها به خانه‌های‌شان بازنگشتند.

کریمی که خودش یکی از فرزندان شهدای عملیات والفجر شش است، اضافه کرد: یادمان چیلات که مقتل شهدا است، همچون هفت تپه که «مقر لشکر 25 کربلا» در دوران دفاع مقدس بوده، می‌تواند به عنوان پایگاه انتقال فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و نقش مردم مازندران در سال‌های حماسه و ایثارگری، به زائران راهیان نور باشد.

مسئول مرکز فرهنگی لاله‌های زهرایی مازندران ادامه داد: سه سال متمادی به همت همین موسسه در روز عرفه، زائرین مازندرانی در این یادمان بیادماندنی گرد هم آمدند تا زمینه‌ای حاصل شود و گوشه چشم مسئولین بنیاد حفظ آثار به این مکان پاک الهی بیفتد.

وی احیای این یادمان را پس از احیای اولیه پادگان هفت تپه، بزرگ ترین جهاد فرهنگی مازندران خواند و بیان داشت: جا دارد از سوی فرزندان شهدای عملیات والفجر شش، از سردار عبدالله ملکی، مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش دفاع مقدس استان مازندران مبنی بر پیگیری احیای این یادمان ارزشمند، قدردانی و تشکر کنیم.

کریمی در پایان گفت: از همه مسئولین محترم خواستاریم که در احیای این یادمان فراموش شده، کمر همت ببندند و دل 350 خانواده شهید این عملیات و علاقه‌مندان فرهنگ ایثار و شهادت را شاد کنند.

انتهای پیام/86020/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول