اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام:

2800 انشعاب آب غیرمجاز در روستاهای ایلام قطع شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: 2 هزار و 800 انشعاب آب غیر مجاز در روستاهای ایلام قطع شد.

2800 انشعاب آب غیرمجاز در روستاهای ایلام قطع شد

احمد دوستعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های سنوات اخیر و به جهت کاهش اثرات آن شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تلاش زیادی را در راستای آبرسانی به مناطق روستایی استان ایلام کرده است.

وی ادامه داد: در سال جاری با توجه کاهش منابع اعتباری و یا به عبارت بهتر تخصیص 52 درصدی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان دو پروژه مهم علاوه بر سایر پروژه‌ها خدماتی را در استان اجرایی کرده است.

این مسئول اضافه کرد: یکی از این پروژه‌ها آبرسانی به روستای گلان در شهرستان مهران بود که در دهه فجر به بهره‌برداری رسید و دیگر پروژه مهم مجتمع آبرسانی شله کش در شهرستان چرداول است.

دوستعلی تصریح کرد: افزون بر این، پروژه‌ای برای تامین آب شرب 65 روستای بدون آب یا کم آب با میانگین 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که در مجموع برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 18 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: در راستای کاهش هدر رفت آب از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 2 هزار و 975 مورد تعمیرات در خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع، قطع و شناسایی 2 هزار و 800 انشعابات غیر مجاز اجرایی شده است.

وی ادامه داد: افزون بر این، 550 مورد تعویض کنتورهای خانگی خراب در مناطق روستایی استان ایلام اجرایی شده است.

این مسئول اضافه کرد: این شرکت برای اطمینان از سالم بودن آب شرب روستاها علاوه بر آزمون‌های انجام شده توسط مراکز بهداشت، 298 هزار و 114 مورد کلرسنجی انجام داده که این مقدار 7 درصد بیشتر از مقدار توصیه شده در استاندارد ملی است.

دوستعلی تصریح کرد: شاخص مطلوبیت کلر باقیمانده آب شرب روستاهای استان 98 درصد است که فراتر از مقدار توصیه شده در استاندار است این درحالی است که معیار قابل قبول شاخص کلر باقیمانده در استاندارد ملی 95 درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: تعداد آزمایشات میکروبی 5 هزار و 87 مورد و تعداد آزمایشات میکروبی 4 هزار و 695 مورد و شاخص مطلوبیت میکروبی 98 درصد است که بیش از مقدار توصیه شده در استاندار است و این درحالی است که معیار قابل قبول شاخص مطلوبیت میکروبی در استاندارد ملی 95 درصد است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد آزمایشات شیمیایی 256  مورد بوده و تعداد 511 باب مخزن در دو مرحله به حجم 104 هزار و 251 متر مکعب از مخازن ذخیره و توزیع آب تحت پوشش این شرکت را بر اساس برنامه زمانبندی و از قبل تعیین شده با نظارت کامل مراکز بهداشتی لایروبی ،شستشو و گندزدایی شده است.

این مسئول اضافه کرد: این مهم 100 درصد مطلوبیت آب شرب روستاهای استان ایلام را تایید می‌کند. در سال جاری در بخش آبرسانی سیار شرکت آب و فاضلاب روستایی با استفاده از 7 دستگاه تانکر متعلق به شرکت با حجم 103 متر مکعب و 15 دستگاه تانکر آبرسانی اجاره‌ای با حجمی بالغ بر 210 متر مکعب روزانه بیش از یک هزار و 300 متر مکعب آب از منابع سالم در روستاها توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: برای اجرای این طرح بیش از 611 میلیون ریال  اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: این میزان آبرسانی شامل 117 روستا با 5 هزار و 62 خانوار و 26 هزار و 365 نفر جمعیت صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/2246/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول